Erbjudande

FÅ UT MAXIMALT AV DITT NYA ABONNEMANG

Surfa och ring i hela EU/EES för samma pris som hemma. Självklart surfar du också fritt på sociala medier.

Så mycket mer än bara ett mobilabonnemang

Det ingår så mycket mer i ditt mobilabonnemang än samtal, meddelanden och surf. Upptäck hur mycket som ingår i det du precis köpt.

Nyheter

Surfa fritt på sociala medier i EU/EES och ring & surfa för samma pris som hemma
Med Telia surfar du fritt på några av de största och mest populära sociala medietjänsterna - Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp, Twitter, Kik, Pinterest, VIber, LINE och Welcome App - utan att din surfmängd påverkas. Fri surf Sociala medier gäller i EU/ESS länder.

Dessutom surfar och ringer du i hela EU/ESS för samma pris som hemma och slipper oron för höga kostnader. Roaming Europa ingår för dig som är privatkund och har mobilabonnemang hos Telia.

Läs mer om Fri surf Sociala medier

Läs mer om Roaming Europa

Behåll den surf du inte använt med Surfpott

I slutet av varje månad kan du behålla surfen du inte använt i din pott. Surfpotten används sedan när månadssurfen tar slut. Du kan som mest ha upp till 100 GB i din Surfpott. Surfpott ingår när du väljer abonnemang med 20 GB eller mer.

Läs mer om Surfpott

Dela surf med familjen

Låt hela familjen dela på surf genom att lägga till Mobil- eller Barnanslutningar till ditt abonnemang. Alla får egna nummer och fria samtal och meddelanden inom hela EU/EES.

Tjänsten ingår när du har abonnemang med 20 GB eller mer.

Läs mer

Support dygnet runt

Du har tillgång till support dygnet runt via våra guider, dagtid via chatt, e-post och telefon. Du väljer vad som passar dig bäst.

Kom igång med hjälp av våra guider

Om fakturan

Här kan du hitta frågor och svar som hjälper dig med frågor kring din faktura från Telia.

Har du valt betalsätt?

Passa på att anmäla e-faktura eller autogiro direkt på Mitt Telia.

Så här beställer du e-faktura

Delbetalning av mobil

Du som valt att delbetala din mobiltelefon, surfplatta eller tillbehör gör det via TeliaSonera Finance. Du kommer att varje månad få en faktura från dem, vilket gör att du får två fakturor totalt – en för mobilabonnemanget och en för din hårdvara. Vi rekommenderar e-faktura för att spara miljön.

Mer information om delbetalning hittar du här

Kom igång

Vi hoppas att du ska ha mycket glädje av ditt nya abonnemang. På våra supportsidor har vi samlat tips, lösningar och svar på de vanligaste frågorna.

Nedan har vi samlat det viktigaste för dig.

Underhållning i din mobil

Vi vill att du ska få ut det mesta av din mobil. Därför samarbetar vi med flera företag som gör ditt liv roligare och säkrare. Som kund hos oss testar du många av våra tjänster, som Spotify, Readly och Storytel, kostnadsfritt i tre månader.

Prova här

Ta hjälp av våra mobilguider

I våra mobilguider hjälper vi dig att komma igång och ser till att du hittar alla smarta funktioner med en gång! Här finns även felsökningstips och teknisk information för våra vanligaste mobiltelefoner.

Hitta din modell

Ta med mobilen utomlands

När du åker utomlands och tar med dig din mobil är du gäst i en annan operatörs nät, och det betyder att det inte är samma priser som hemma, med undantag av när du besöker länder inom EU och EES. I de länderna använder du mobilen till samma pris som hemma i Sverige.

Ska du på semester eller ut och resa utanför EU/EES rekommenderar vi dig tjänsten Vecka Världen.

Läs mer om Vecka Världen

Vad kostar det att ringa, surfa eller skicka meddelanden i världen? Vi hjälper dig att komma igång och använda våra mobila tjänster när du åker utomlands.

Support för mobila tjänster utomlands