Din nya mobil är värd en bra försäkring

Vi gillar att du bryr dig om din mobil och hoppas du är nöjd med försäkringen.

Försäkringen är kostnadsfri de tre första månaderna och därefter går Telia Försäkring över till ordinarie pris automatiskt.

 

Play+Telia Försäkring
Försäkringen täcker förutom skador, stöld och förlust, även otillåten användning eller förlust på upp till 2000 kr per skada.

Fördelar med försäkringen:

  • Låg självrisk
  • Inget åldersavdrag (inget ersättningsavdrag om mobilen är några år gammal)
  • Ett komplement till garanti och hemförsäkring

Mer information
Se produktbladet eller läs villkoren för Telia Försäkring för att få mer information. Tjänsten har ingen uppsägningstid eller bindningstid. Avslutar du tjänsten kan du inte teckna den på nytt, tjänsten kan endast tecknas en gång per mobil.

Försäkringen administreras av försäkringsmäklaren Willis AB, som också administrerar skadeanmälningar på uppdrag av försäkringsgivaren.

Händelse/skada Telia Försäkring Produktgaranti Reklamationsrätt Hemförsäkring
Olyckshändelse - - Kan omfattas
Blixtnedslag - -
Fuktskador - - Kan omfattas
Brandskador - - Kan omfattas
Tappskador - - Kan omfattas
Stöld - - Kan omfattas
Stöld ur bil Kan omfattas - - Kan omfattas
Förlust - - Kan omfattas
Rån - -
Otillåten användning - -
Obehöriga samtal - - -
Obehörigt surfande - - -
Funktionsfel 1 år - Kan omfattas Kan omfattas -
Funktionsfel 2 år - - Kan omfattas -

Produktgaranti gäller 1-2 år. Reklamationsrätt gäller 3 år.

Mobil Självrisk Månadskostnad
iPhone 750 kr 99 kr
Mobil värd 0-2499 kr 300 kr 59 kr
Mobil värd 2500-4499 kr 500 kr 59 kr
Mobil värd 4500-10 000 kr 750 kr 99 kr

Gör en skadeanmälan
Du anmäler enkelt stöld/skada/förlust på vår sida för skadeanmälningar och du behöver i de flesta fall inte vänta länge på ett besked om skadan ersätts av försäkringen eller inte.

Inskickade eller utbytta mobiltelefoner hämtas ut i samma butik där de lämnats in.

Skicka in din skadeanmälan

Mitt Telia
På Mitt Telia hittar du dina abonnemangsuppgifter, fakturor, bekräftelser och mycket mer. Vill du lägga till eller ta bort en tjänst gör du det här.

Är du inte nöjd med försäkringen kan du enkelt avsluta den på Mitt Telia. Tjänsten har ingen uppsägningstid eller bindningstid. Observera att om du avslutar tjänsten kan du inte teckna den på nytt, tjänsten kan endast tecknas en gång per mobil.

Logga in på Mitt Telia