SURFA FRITT PÅ SOCIALA MEDIER

Hos oss surfar du fritt på flera populära sociala medie-appar som Facebook och Instagram i hela EU/EES, utan att din surf används.

Erbjudande

FACEBOOK

Facebook hjälper dig att hålla kontakten med vänner och familj, upptäcka vad som händer i världen samt dela vad som är viktigt för dig.

Erbjudande

INSTAGRAM

Instagram är ett kul och spännande sätt att dela ditt liv med vänner och familj genom en serie av bilder, filmer och kommentarer.

Erbjudande

MESSENGER

Messenger är precis som att smsa, men du behöver inte betala för varje meddelande. Du kan nå dina vänner överallt - omedelbart.

Erbjudande

WHATSAPP

WhatsApp är en meddelandeapp som tillåter mer än en miljard människor runt om i världen att hålla kontakten med sina vänner och familjer.

Erbjudande

TWITTER

Med Twitter får du reda på det bästa av vad som händer runt dig just nu - i din stad eller på andra sidan jorden.

Erbjudande

KIK

Kik är en tjänst som gör att du kan chatta med dina vänner, grupper och hela världen runt dig.

Erbjudande

PINTEREST

Pinterest hjälper dig att upptäcka och göra saker som du älskar. Hitta och spara recept, inredningsidéer, stilinspiration och andra idéer att testa.

Erbjudande

VIBER

Viber är en meddelandeapp med flera miljoner användare. Skicka sms och bilder och ring kostnadsfritt.

Erbjudande

LINE

LINE är en rolig meddelandeapp som tillåter gratis röst- och videosamtal, meddelanden och spännande stickers att uttrycka sig med. Du kan även ringa videosamtal med upp till 200 personer.

Erbjudande

WELCOME APP

Welcome App är en digital mötesplats som gör det enklare för nyanlända och lokalbor att få kontakt med varandra.

  • MED TELIA SURFAR DU FRITT

  • PÅ UTVALDA SOCIALA MEDIER

  • UTAN ATT DIN SURF PÅVERKAS

  • DU KAN ALLTID NÅ DINA VÄNNER

SKAFFA ABONNEMANG HOS OSS

Välj Mobil Komplett 1-100 GB surf och få Fri surf Sociala medier utan kostnad. Har du redan ett mobilabonnemang hos oss och vill ändra din surfmängd kan du enkelt göra det på Mitt Telia.

Erbjudande

FRÅGOR & SVAR

Vad innebär Fri surf Sociala medier?

Fri surf Sociala medier är en tilläggstjänst som ingår kostnadsfritt i våra Mobil Komplett-abonnemang och gäller i hela EU/EES. Du kan surfa hur mycket och hur ofta du vill på Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp, Twitter, KiK, Pinterest, Viber, LINE och Welcome App, utan att din surfmängd påverkas. Tjänsten gäller tillsvidare, men innehållet kan ändras över tid.

Telia har som första operatör i Sverige erbjudit fri surf på några av de mest populära sociala medie-apparna sedan april 2016.

Hur länge gäller tjänsten?

Fri surf Sociala medier gäller tillsvidare, apparna som ingår kan ändras över tid.

Vad gäller om jag surfar vidare via en länk som visas i ett av de sociala medier som ingår?

När du följer en länk som visas i ett inlägg på sociala media lämnar du tjänsten. Det gör att den eventuella surfmängd som krävs för att visa sidan, spela klippet eller videon, kommer att använda din surfmängd.

Gäller Fri surf Sociala medier även i utlandet?

Fri surf Sociala medier gäller i hela EU/EES.

Gäller fri surf även när jag streamar/använder rörlig video?

Vi har valt att inte göra någon skillnad på streamad/rörlig media och andra innehållstyper utan all trafik som är direkt kopplad till användningen av de sociala medietjänster som ingår i Fri surf Sociala medier har undantagits från att påverka din surfmängd.

Det som inte ingår är om du klickar dig vidare på en länk som tar dig utanför den sociala medietjänsten. Då kommer den surf som används att påverka din surfmängd. All annan surf du använder i andra appar, sajter och tjänster kommer även fortsatt att påverka din surfmängd, oavsett om det är text, bilder eller streamat material.
 

Hur vet jag att jag har Fri surf Sociala medier?

Alla våra kunder som har Telia Mobil Komplett-abonnemang har tillgång till tilläggstjänsten Fri surf Sociala medier utan extra kostnad. Du ser på Mitt Telia vilket abonnemang du har i dag.

Om surfen som ingår i mitt abonnemang tar slut, kan jag fortsätta att använda Fri surf Sociala medier då?

Ja, de tjänster som ingår i Fri surf Sociala medier är även tillgängliga när din surfmängd är slut.

Finns det några begränsningar i tjänsten Fri surf Sociala medier?

För KiK ingår alla typer av meddelanden, dock omfattas inte till exempel bilder, stickers och liknande av Fri surf Sociala medier. För LINE ingår inte fildelningsfunktionaliteten i Fri surf Sociala medier. 

Kan de appar som ingår i Fri surf Sociala medier komma att förändras i framtiden?

Vi vill gärna att fler sociala medietjänster ansluter sig till Fri surf Sociala medier. Sociala medier är ett rörligt område och nya tjänster tillkommer hela tiden samtidigt som tjänster kan förlora sin popularitet eller förändra sitt innehåll. Om en tjänst förändras eller tappar sin relevans förbehåller vi oss rätten att förändra vilka tjänster som ingår inom Fri surf Sociala medier.

När förändringar sker kring vilka tjänster som ingår kommer vi att informera berörda kunder.

Representerar du ett företag som är en social medietjänst som vill adderas till Telias portfölj, kontakta oss på frisurf-social@teliasonera.com.

Hur vet Telia att jag surfar på dessa sociala medier?

Fri surf Sociala medier har möjliggjorts genom att de tjänster som nu ingår förser Telia med den tekniska information som möjliggör att surf relaterad till deras respektive tjänst kan identifieras och undantas från att påverka surfmängd.

Telia tar alla frågor kring att säkerställa våra kunders integritet på allvar och detta har varit ett fundament för samarbetet med de tjänsteleverantörer som vi nu på detta sätt undantar från att räknas mot kundens surfmängd.

Vi delar INTE någon kund- eller användningsdata med dessa samarbetspartners och de delar inte någon användardata med oss.

Kontrollerar ni om era kunder är schyssta på nätet?

Vi kommer självklart inte att följa hur våra kunder agerar på nätet. Vi kan och kommer däremot att jobba aktivt med den typen av frågor för att göra internet till en mer schysst och trygg plats. Det kommer vi att göra på olika sätt. Dels genom vårt samarbete med Friends, men också genom att tydligt ta ansvar för att driva den här frågan. Och vi kommer att driva frågan i olika kanaler för att bidra till att få en ändrad attityd på nätet. Som bärare av de här tjänsterna vill vi att våra kunder ska kunna använda tjänsterna på ett så positivt sätt som möjligt. Näthat påverkar kundupplevelsen på ett väldigt negativt sätt för våra kunder, vilket vi inte vill bidra till. Men vi kan inte censurera - så därför ser vår modell ut på det här sättet.