Uppsägning av abonnemang

Vill du säga upp ditt abonnemang gör du det genom att ringa vår kundtjänst på telefonnummer 90200. Uppsägningstid och bindningstid gäller enligt det avtal du har tecknat med Telia. För de flesta tjänster gäller en månads uppsägningstid. Om du vill säga upp tjänster i samband med utlöpande bindningstid är det därför viktigt att du meddelar oss en månad innan så sker. Läs mer om uppsägningstid i våra Allmänna villkor. Din bindningstid kan du för de flesta avtal se på Mitt Telia. När du har loggat in, klicka på abonnemanget det gäller för att visa bindningstiden.

För dig som är tv-kund så finns möjlighet att avsluta vissa tv-paket på Mitt Telia med undantag för Telias tv-paket (Start, Lagom, Mixa 16 och Stor), Viasat och C More. Tv-paketet avslutas då efter 30 dagar.

Mer information om hur du avslutar några av våra tilläggstjänster finns här:

 

Ska ditt abonnemang byta ägare?

Om någon annan ska ta över ditt abonnemang, så kan du fylla i och skriva ut överlåtelseblankett här.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT