Under gränsvärde utan RGW

  1. Kontrollera första telejacket

    Kontrollera att modemet är inkopplat på första telejacket och att jacket är seriekopplat. Störningar i sladden som sitter i telefonjacket uppstår och förvärras ofta med tiden. Att det har fungerat tidigare är därför ingen garanti för att ditt modem är inkopplat i rätt jack.

    Läs vår guide för att se hur du hittar första telejacket i din bostad. 

  2. Kontrollera att du använder originalkabeln

    Originalkabeln är den kabel som följde med ditt modem. Tänk på att inte använda en förlängningssladd mellan jack och modem eftersom det kan störa ut bredbandssignalerna.

  3. Koppla bort övrig utrustning på jackslingan

    En del utrustning såsom telefoner, larm, fax etc kan störa ut bredbandssignalerna. Om din uppkoppling fungerar bättre när du kopplat bort den övriga utrustningen, prova att koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakat störningen.

  4. Fabriksåterställ ditt modem

    Detta gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att modemet slocknar. Använd ett tunt föremål såsom en penna eller ett gem för att komma åt knappen.

  5. Prova ett annat modem

    Om det fungerar då är ditt modem trasigt. Kontakta återförsäljaren om du har garantitid kvar.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

cf-close-icon cf-add-round-icon cf-remove-round-icon cf-star-icon cf-check-icon

SÖK SUPPORT