Felsök Technicolor TG233/TG234

Följ stegen för att lösa problemet med din tv om du ansluter tv-boxen trådlöst.

  1. Kontrollera att alla kablar sitter i ordentligt och att Power-lampan lyser

    Om ingen av lamporna lyser, kontrollera att Power-knappen är intryckt.

    Du kan också prova att koppla in annan utrustning i eluttaget för att utesluta fel på uttaget.

  2. Starta om alla enheter

    Starta om alla enheter, både sändare och mottagare samt din tv-box.

  3. Prova att koppla ur utrustning som kan störa

    Ibland kan annan elektronisk utrustning i närheten, framför allt äldre enheter, störa ut den trådlösa sändningen. T.ex. mikrovågsugn, högtalare och trådlösa telefoner.

  4. Kontrollera att du kopplat ihop enheterna korrekt

    Om WPS-lampan lyser rött går det inte att para ihop sändare och mottagare med varandra. 

    Behöver du hjälp med hur du kopplar ihop enheterna kan du läsa vår guide.

  5. Flytta enheterna närmare varandra

    Om lampan Link Quality lyser rött är den trådlösa signalen dålig. Prova att flytta dina Technicolor-enheter närmare varandra tills lampan lyser orange eller grönt, ofta kan det räcka med att flytta dem ett par centimeter.

    Tänk på att Technicolor-enheterna ska stå så fritt som möjligt och gärna minst en halvmeter från närmaste elektroniska utrustning.

  6. Gör en fabriksåterställning

    Kontrollera att enheterna är påslagna. Tryck sedan in Reset-knappen med en penna eller ett gem i cirka 7 sekunder. Knappen finns på sidan av enheten. Återställ både sändaren och mottagaren.

    OBS! När fabriksåterställningen är gjord måste alla inställningar göras om på enheterna innan de kan användas.

SÖK SUPPORT