Felsök din RGW

  1. Starta om routern

    Vänta cirka tio minuter efter omstart.

  2. Kontrollera att routern är inkopplad på första telejacket

    Kontrollera att routern är inkopplad på första telejacket och att jacket är seriekopplat.

    Störningar i jackslingan uppstår och förvärras ofta med tiden. Att det har fungerat tidigare är därför ingen garanti för att routern är inkopplad i rätt jack.

    Läs vår guide för att se hur du hittar och kontrollerar förstajacket i din bostad. 

  3. Kontrollera att du använder originalkabeln

    Originalkabeln är den kabel som följde med din router. Tänk på att inte använda en förlängningssladd mellan jack och router eftersom det kan störa ut bredbandssignalerna.

  4. Koppla bort annan utrustning

    En del utrustning som telefoner, larm och fax kan störa ut bredbandssignalerna. Om din uppkoppling fungerar bättre när du kopplat bort den övriga utrustningen, prova att koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakat störningen.

  5. Gör en fabriksåterställning av din router

    Detta gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att routern slocknar. Använd ett tunt föremål, en penna eller ett gem, för att komma åt knappen. Du kan därefter behöva vänta upp till 30 minuter innan alla dina bredbandstjänster är klara att användas.

    OBS! Tänk på att eventuella inställningar du ändrat i routern kommer att försvinna vid fabriksåterställningen.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT