Surfproblem med mobilt bredband


 

  1. Starta om eventuell router. En omstart löser majoriteten av alla surfproblem.

  2. Kontrollera att du har täckning

    Tryck på knappen power på din router för att se om du har täckning. Ser du att signalstyrkan är dålig provar du att flytta routern för att se om det hjälper.

    Står det No connection läs vår installationsguide.

  3. Kontrollera surfmängd

    En vanlig orsak till att det går långsamt eller inte fungerar alls är att surfmängden på ditt abonnemang är slut. Gå in på Mitt Telia för att se att du har surfmängd kvar.

  4. Om du surfar på en dator, testa att starta om den. 

  5. Prova med annan dator

    Fungerar det bättre med annan dator är det inte fel på tjänsten. Du behöver då istället vända dig till en datorsupport för vidare hjälp.

  6. Kontrollera simkort

    Prova simkortet i en annan enhet. Fungerar det ändå inte ber vi dig att kontakta oss.

    Du kan också beställa ett nytt simkort själv på Mitt Telia.

SÖK SUPPORT