Surfproblem med mobilt bredband


 

  1. Starta om eventuell router

    En omstart löser majoriteten av alla surfproblem.

  2. Kontrollera att du har täckning

    Tryck på knappen power på din router för att se om du har täckning. Ser du att signalstyrkan är dålig provar du att flytta routern för att se om det hjälper.

    Står det No connection läs vår installationsguide.

  3. Kontrollera surfmängd

    En vanlig orsak till att det går långsamt eller inte fungerar alls är att surfmängden på ditt abonnemang är slut. Gå in på Mitt Telia för att se att du har surfmängd kvar.

  4. Starta om datorn

    En omstart löser majoriteten av alla surfproblem.

  5. Prova med annan dator

    Fungerar det med annan dator är det inte fel på tjänsten. Du behöver då isället vända dig till en datorsupport för vidare hjälp.

  6. Kontrollera simkort

    Prova simkortet i en annan enhet. Fungerar det då är du välkommen att kontakta oss för ett nytt sim-kort.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT