Inget fel TG799

  1. Starta om routern

    Vänta cirka tio minuter efter omstart. 

  2. Koppla telefonen direkt till din router

    Testa båda de gröna portarna för att säkerställa att felet inte ligger i kontakten. 

  3. Koppla in en annan telefon

    Detta för att utesluta att det är telefonen som orsakar problemet. 

  4. Koppla ur PSTN-kabeln från din router

    Om det sitter en kabel i PSTN-uttaget kan det uppstå störningar. Kabeln behöver inte vara inkopplad för att tjänsten ska fungera.

  5. Gör en fabriksåterställning av din router

    Detta gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att routern slocknar. Använd ett tunt föremål såsom en penna eller ett gem för att komma åt knappen. Du kan därefter behöva avvakta upp till 30 minuter innan alla dina bredbandstjänster är klara att användas.

    OBS! Tänk på att eventuella inställningar du ändrat i routern kommer att försvinna vid fabriksåterställningen.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT