Problem ljudkvalitet fel utan RGW

  1. Starta om ditt modem

    Vänta cirka tio minuter efter omstart.  

  2. Starta om din telefonadapter

    Vänta cirka tio minuter eller tills lampan Phone lyser med ett fast grönt sken. 

  3. Kontrollera att modemet är inkopplat på första telejacket och att jacket är seriekopplat

    Störningar i jackslingan uppstår och förvärras ofta med tiden. Att det har fungerat tidigare är därför ingen garanti för att ditt modem är inkopplat i rätt telejack.

    Läs vår guide för hur du hittar och kontrollerar inkopplingen av första telejacket i din bostad.

  4. Kontrollera att du använder originalkabeln mellan telejack och modem

    Originalkabeln är den kabel som följde med ditt modem. Tänk på att inte använda en förlängningssladd mellan jack och modem eftersom det kan störa ut bredbandssignalerna.

  5. Koppla bort övrig utrustning på jackslingan

    En del utrustning såsom larm, fax, telefoner etc. kan störa ut bredbandssignalerna. Om din uppkoppling fungerar när du kopplat bort den övriga utrustningen, prova att koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakat störningen.

  6. Prova med en annan telefon

    Vissa telefoner fungerar inte med bredbandstelefoni, detta gäller främst vissa typer av sladdlösa telefoner. Prova därför gärna med en fast telefon.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT