Problem ljudkvalitet fel TG 784/787

  1. Starta om routern

    Vänta cirka tio minuter efter omstart. 

  2. Kontrollera att routern är inkopplad på första telejacket och att jacket är seriekopplat

    Störningar i jackslingan uppstår och förvärras ofta med tiden. Att det har fungerat tidigare är därför ingen garanti för att din router är inkopplad i rätt telejack.  

    Läs vår guide för hur du hittar och kontrollerar inkopplingen av första telejacket i din bostad. 

  3. Kontrollera att du använder originalkabeln mellan telejack och router

    Originalkabeln är den kabel som följde med din router. Tänk på att inte använda en förlängningssladd mellan jack och router eftersom det kan störa ut bredbandssignalerna.

  4. Koppla bort övrig utrustning på jackslingan

    En del utrustning såsom larm, fax, telefoner etc. kan störa ut bredbandssignalerna. Om din uppkoppling fungerar när du kopplat bort den övriga utrustningen, prova att koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakat störningen.

  5. Gör en fabriksåterställning av din router

    Detta gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att routern slocknar. Använd ett tunt föremål såsom en penna eller ett gem för att komma åt knappen. Du kan därefter behöva avvakta upp till 30 minuter innan alla dina bredbandstjänster är klara att användas.

    OBS! Tänk på att eventuella inställningar du ändrat i routern kommer att försvinna vid fabriksåterställningen.

  6. Prova med en annan telefon

    Vissa telefoner fungerar inte med bredbandstelefoni, detta gäller främst vissa typer av sladdlösa telefoner. Prova därför gärna med en fast telefon.

SÖK SUPPORT