Har du fått en sms-påminnelse om obetald faktura?

Vi byter system för våra fakturor, och kan som en extra service skicka ut en sms-påminnelse några dagar efter fakturans förfallodag.
I sms:et finns information om faktura-/ocr-nummer, belopp och till vilket bankgiro du ska betala. OBS! Vi har nytt bankgironummer på fakturor från det nya fakturasystemet: 5014-1100.

Om du har fått ett sms, kontrollera dina betalningar.

• Har du betalt de senaste dagarna kan du bortse från påminnelsen. Om du som privatkund har fått en betalningspåminnelse så kommer vi efter mottagen betalning, bekräfta din betalning via sms. Det kan ibland ta upp till tre bankdagar för din betalning att nå oss och därför kan du få sms-bekräftelsen några dagar efter att betalningen genomförts från din sida. Förutsättningen för att vi ska kunna skicka ut sms till dig är att du har fyllt i ditt mobiltelefonnummer under kontaktuppgifter på Mitt Telia.

• Kanske har du betalt till det gamla bankgironumret? Ingen fara, din betalning kommer ändå att bokföras, men det kan ta någon dag extra innan betalstatusen ändras på Mitt Telia. Till nästa månad, uppdatera ditt mottagarregister med Telias nya bankgiro.

• Har du missat att betala men gör din betalning samma dag som du får sms:et undviker du en påminnelseavgift på nästa faktura.

 

 

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT