Över gränsvärde utan RGW
- Kontrollera första telejacket
Kontrollera att modemet är inkopplat på första telejacket och att jacket är seriekopplat. Störningar i jackslingan uppstår och förvärras ofta med tiden. Att det har fungerat tidigare är därför ingen garanti för att ditt modem är inkopplat i rätt jack.
Läs vår guide för att se hur du hittar första jacket i din bostad.
- Kontrollera att du använder originalkabeln
Originalkabeln är den kabel som följde med modemet. Tänk på att inte använda en förlängningssladd mellan jack och modem eftersom det kan störa ut bredbandssignalerna.
- Koppla bort övrig utrustning på jackslingan
En del utrustning såsom telefoner, larm, fax etc kan störa ut bredbandssignalerna. Om din uppkoppling fungerar när du kopplat bort den övriga utrustningen, prova att koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakat störningen.
- Koppla bort eventuell router
Anslut en nätverkskabel direkt från port 1 på ditt modem till din dator. Fungerar det bättre då vänder du dig till routertillverkaren för support. Du är också välkommen att kontakta vår premiumsupport.
- Prova en annan nätverkskabel
Prova en annan nätverkskabel mellan modem och dator.
- Gör en fabriksåterställning av ditt modem
Detta gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att modemet slocknar. Använd ett tunt föremål såsom en penna eller ett gem för att komma åt knappen.
- Prova att ansluta en annan enhet
Om det fungerar ligger felet förmodligen i din dator, du är då välkommen att kontakta vår premiumsupport.