Sundbybergs Stadsnät: Koppla in tv från Telia med medieomvandlare

Det här behöver du för att koppla in tv från Telia:

  • Din medieomvandlare behöver vara igång och lampan WAN behöver lysa. Din medieomvandlare kan skilja sig från den på bilderna men tillvägagångssättet är detsamma.
  • Tv-box.
  • Nätverkskabel.
  • ​HDMI-kabel.
  1. Koppla tv-boxen till din medieomvandlare

    Koppla nätverkskabeln från nätverksuttaget på din tv-box till valfri port på din medieomvandlare.

  2. Koppla in HDMI-kabeln från tv-boxen till din tv

    Koppla HDMI-kabeln från uttaget märkt HDMI på tv-boxen till ett HDMI-uttag på tv:n. Om du har flera HDMI-uttag på din tv, notera vilket nummer det är på uttaget du väljer då du senare ska välja denna källa med fjärrkontrollen.

  3. Starta tv-boxen

    Koppla in strömsladden till tv-boxen och sätt in kontakten i ditt strömuttag. Boxen startar automatiskt.

  4. Starta din tv

    Starta din tv och välj den källa du kopplade in HDMI-kabeln i. Detta gör du med hjälp av fjärrkontrollen, ofta heter denna knapp ”source”, ”källa”, ”input” eller ”av”. På bilden ser du symbolen.

    När du valt rätt källa ska du få upp en bild som visar att tv-tjänsten håller på att starta upp.

  5. Logga in med dina koder

    Identifikationskoden och kontrollkoden ska du antingen ha fått via brev eller via sms beroende på vilket alternativ du valde vid beställningen.
    Du kan alltid hitta dina tv-koder på Mitt Telia (öppnas i ny flik) under Mina koder.
    Skriv in koderna och klicka på OK, din tv är nu aktiverad.

  6. Fler tips

     Om du ska koppla in en till tv behöver du:

Logga in med dina koder

Första gången du startar upp tv från Telia blir du ombedd att aktivera tv-boxen genom att logga in med dina tv-koder. Du hittar dina tv-koder på Mitt Telia.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT