Konfigurera e-post med Windows Phone 8

Så här kommer du igång med e-post i din Windows Phone.

  1. Scrolla ner på hemskärmen tills du kan klicka på pilen för programlistan.

  2. Välj Inställningar.

  3. Välj e-post + konton.

  4. Välj lägg till ett konto.

  5. Välj annat konto.

  6. Ange e-postadress och tillhörande lösenord i respektive fält.

  7. Om du får ett meddelande om att kontoinställningarna inte kunde hittas väljer du Försök igen, för att komma vidare.

  8. Välj alternativet Avancerat nere i högre hörnet.

  9. Välj Internetbaserad e-post.

  10. I fältet för Kontonamn anger du det namnet du vill att e-postkontot ska ha. I fältet för Namn anger du ditt namn (eller det namn du vill att mottagaren ska se när hen får e-post från dig).

  11. I fältet för Server för inkommande e-post, anger du mailin.telia.com. I fältet för Kontotyp välj IMAP4.

  12. I fältet för Användarnamn fyller du i e-postadressen till det aktuella e-postkontot. I fältet för Lösenord fyller du i e-postkontots lösenord.

  13. I fältet för Server för utgående e-post, anger du mailout.telia.com. Rutan för Server kräver autentisering och Använd samma användarnamn och lösenord för att skicka e-post ska vara checkade.

  14. Rutan Kräv SSL inkommande e-post och Kräv SSL för utgående e-post ska vara checkade.

  15. Klicka sedan på logga in. Du kan hitta din e-postklient längst ned på hemskärmen.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT