Kan ej surfa - iOS

  1. Kontrollera inställningarna för surf

    Gå till Inställningar, Mobilnät och välj därefter Mobilt datanätverk. Under Mobildata skriv in följande uppgifter:

    APN: online.telia.se
    Användarnamn: Lämna blankt
    Lösenord: Lämna blankt

  2. Kolla täckningen

    Om du befinner dig i ett område med dålig eller ingen täckning kan mobilen inte hitta ett nätverk och du kan inte surfa. På vår täckningskarta kan du se täckningen där just du är.

  3. Aktivera mobildata

    Tryck på Inställningar och Mobilnät. För att du ska kunna surfa via det mobila nätverket krävs det att Mobildata är aktiverad.

  4. Val av nätverk

    Om du har aktiverat manuellt val av nätverk och är utom räckvidd för det valda nätverket, kan du inte surfa.

    Tryck på Inställningar och sedan på Operatör. Aktivera sedan Auto. När indikatorn är grön kommer din mobil välja ett tillgängligt nätverk automatiskt.

  5. Surfar du via wifi, kontrollera att funktionen är aktiverad

    Tryck på Inställningar och sedan på Wi-Fi. Aktivera genom att trycka på indikatorn. När den är grön visas en lista med tillgängliga wifi-nätverk. Välj det nätverk du vill använda.

    Tänk på att vissa wifi-nätverk kräver att du loggar in, innan du kan ansluta.

SÖK SUPPORT