Kan ej ringa samtal - HTC
- Starta om mobilen
Börja med att starta om mobilen och testa igen att ringa ett samtal.
Obs! Tänk på att du måste slå in din pinkod vid omstart. - Välj vilken nätverkstyp mobilen ska använda
Tryck på Menyikonen, Inställningar och därefter på Trådlöst och nätverk. Tryck sedan på Mobila nätverk och Nätverksläge. Välj GSM/WCDMA automatiskt.
Mobilen kommer nu automatiskt att byta mellan de två olika nätverkstyperna beroende på om det finns 3G-täckning där du befinner dig.
- Har du kontantkort, kontrollera ditt saldo
Slå *120# från din mobil för att visa saldo. Behöver du ladda ditt kontantkort kan du göra det här.
- Prova ett annat nummer
Går det att ringa ett annat nummer ligger felet troligtvis hos mottagaren.
- Kontrollera dina fakturor
Ditt nummer kan ha stängts på grund av en obetald faktura. Du får då ett meddelande när du försöker att ringa ett samtal. Vänligen kontakta oss.
- Låt mobilen välja ett nätverk automatiskt
Om du har aktiverat manuellt val av nätverk och är utom räckvidd för det valda nätverket, kan du inte ringa samtal.
Tryck på Menyikonen, Inställningar och därefter på Trådlöst och nätverk. Tryck på Mobila nätverk och sedan på Nätverksoperatörer. Tryck på Välj automatiskt.
Din mobil kommer nu att välja ett nätverk automatiskt.
- Kontrollera att flygläge inte är aktiverat
Håll inne Starta/Stänga av-knappen tills en popupmeny visas på skärmen. Tryck på Flygplansläge.
Är flygplansläge aktiverat behöver du inaktivera det för att kunna ringa och ta emot samtal. Ange pinkoden och tryck sedan på OK.