Ingen synk utan RGW

  1. Kontrollera att modemet är påslaget

    Du ser att det är påslaget genom att lampan märkt Pwr lyser. Om lampan inte lyser, kontakta återförsäljaren för reklamation.

  2. Starta om modemet
  3. Kontrollera att modemet är inkopplat på första telejacket och att jacket är seriekopplat

    Störningar i jackslingan uppstår och förvärras ofta med tiden. Att det har fungerat tidigare är därför ingen garanti för att ditt modem är inkopplat i rätt jack.

    Läs vår guide för att se hur du hittar första telejacket i din bostad. 

  4. Kontrollera att du använder originalkabeln mellan telejacket och modemet

    Originalkabeln är den kabel som följde med modemet. Tänk på att inte använda en förlängningssladd mellan jack och modem eftersom det kan störa ut bredbandssignalerna. 

  5. Koppla bort övrig utrustning på jackslingan

    En del utrustning såsom telefoner, larm, fax etc kan störa ut bredbandssignalerna. Om din uppkoppling fungerar när du kopplat bort den övriga utrustningen, prova att koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakat störningen.

  6. Prova ett annat modem

    Fungerar det då är ditt modem trasigt. Kontakta återförsäljaren om du har garantitid kvar.

  7. Bor du i ett åskdrabbat område?

    Om det har åskat i ditt område och din utrustning inte varit frånkopplad under ovädret är risken stor att den skadats av åskan och behöver bytas ut.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT