Svart bild eller ingen signal / No signal
Om du får upp ett meddelande som "ingen signal" alternativt "no signal" så innebär detta att din tv inte får någon kontakt med själva tv-boxen.
Prova följande steg:
- Kontrollera att tv-boxen är påslagen Din tv-box sitter kopplad till din tv och är av fabrikatet Motorola eller Arris. Den ska lysa grönt om den är påslagen. Om den lyser rött, prova slå på tv-boxen genom att trycka på den röda power-knappen nedan. Om tv-boxen inte lyser alls, kontrollera att strömkabeln sitter ordentligt inkopplad i både tv-boxen och eluttaget.
- Kontrollera att din tv är inställd på rätt källa
Starta din tv och välj den källa du kopplade in HDMI-kabeln i. Exempel: om du kopplat tv-boxen till porten HDMI 1 på din tvså är det HDMI 1 du ska välja som källa på tv:n. Detta gör du med hjälp av tv:ns fjärrkontroll, bilden nedan visar hur knappen kan se ut på olika fjärrkontroller.
- Kontrollera med annan HDMI-port på tv
Prova att byta till en annan HDMI-porten i tv:n för att utesluta att inte porten i tv:n är trasig. Glöm ej att kontrollera rätt källa i steg 2 efter du bytt HDMI-port.
- Kontrollera med annan HDMI-kabel
Prova att byta HDMI-kabeln mellan din tv och tv-boxen för att utesluta att inte kabeln är trasig.
- Kontrollera med annan tv-box
Om du har en annan tv-box, prova koppla in den till tv:n istället för din gamla tv-box för att utesluta om tv-boxen är trasig. Om det fungerar med annan tv-box och du har garanti kvar på din tv-box, kontakta vår support på 90 200 för att göra ett förskottsutbyte. I annat fall kan du beställa en ny tv-box via denna länk: https://www.telia.se/privat/tv/produkter-tillbehor/produkt/arris-vip-4302
- Kontrollera med annan tv
Om du har en annan tv, prova koppla in din tv-box i den tv:n istället för att utesluta att själva tv:n är trasig. För en fullständig inkopplingsguide, se följande länk: https://www.telia.se/privat/support/info/koppla-in-digital-tv