Högre faktura än väntat
Har du fått en faktura som är högre än vad du hade väntat dig? Den första fakturan efter att du har startat eller gjort förändringar av abonnemang kan vara högre än tidigare. Här hittar du en förklaring av din faktura.
Kontrollera tidsperioden
När du har startat ett helt nytt abonnemang eller har bytt abonnemang kan första fakturan täcka in mer än en månad i tid och därför blir beloppet högre än vanligt. Fakturan innehåller fasta avgifter från det datum du startade abonnemanget fram till nuvarande fakturaperiods slut. På kommande fakturor kommer faktureringsperioden endast avse en månad åt gången.
Byte från efterskottsbetalning till förskottsbetalning
För vissa byten av abonnemang så övergår man från att ha betalat i efterskott till att betala i förskott. Fakturan omfattar då en längre tidsperiod än normalt. På kommande fakturor kommer faktureringsperioden endast avse en månad åt gången.
Startavgift
När du beställer bredband från oss tillkommer en startavgift på 399 kr.
För mobilabonnemang och mobilt bredband tillkommer en startavgift på 250 kr.
Se detaljspecifikation på Mitt Telia (för mobiltelefoni)
På Mitt Telia kan du se precis vad din faktura täcker. Klicka på fakturan det gäller och klicka på Detaljspecifikation.
Fakturaförklaring
Här hittar du en förklaring av fakturans alla delar.