Högre faktura än väntat

Har du fått en faktura som är högre än vad du hade väntat dig? Den första fakturan efter att du har startat eller gjort förändringar av abonnemang kan vara högre än tidigare. Här hittar du en förklaring av din faktura. 

Kontrollera tidsperioden

När du har startat ett helt nytt abonnemang eller har bytt abonnemang kan första fakturan täcka in mer än en månad i tid och därför blir beloppet högre än vanligt. Fakturan innehåller fasta avgifter från det datum du startade abonnemanget fram till nuvarande fakturaperiods slut. På kommande fakturor kommer faktureringsperioden endast avse en månad åt gången.

Byte från efterskottsbetalning till förskottsbetalning

För vissa byten av abonnemang så övergår man från att ha betalat i efterskott till att betala i förskott. Fakturan omfattar då en längre tidsperiod än normalt. På kommande fakturor kommer faktureringsperioden endast avse en månad åt gången.

Se detaljspecifikation på Mitt Telia (för mobiltelefoni)

Mitt Telia kan du se precis vad din faktura täcker. Klicka på fakturan det gäller och klicka på Detaljspecifikation.

Fakturaförklaring

Här hittar du en förklaring av fakturans alla delar

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

cf-close-icon cf-add-round-icon cf-remove-round-icon cf-star-icon cf-check-icon

SÖK SUPPORT