Högre faktura än väntat

Har du fått en faktura som är högre än vad du hade väntat dig? Den första fakturan efter att du har startat eller gjort förändringar av abonnemang kan vara högre än normalt. 

Längre tidsperiod än normalt

När du har startat ett helt nytt abonnemang eller har bytt abonnemang kan första fakturan täcka in mer än en månad i tid och därför blir beloppet högre än vanligt. Fakturan innehåller fasta avgifter från det datum du startade abonnemanget fram till nuvarande fakturaperiods slut. På kommande fakturor kommer faktureringsperioden endast avse en månad åt gången.

Byte från efterskottsbetalning till förskottsbetalning

För vissa byten av abonnemang så övergår man från att ha betalat i efterskott till att betala i förskott. Fakturan omfattar då en längre tidsperiod än normalt. På kommande fakturor kommer faktureringsperioden endast avse en månad åt gången.

Se detaljspecifikation på Mitt Telia

Mitt Telia kan du se precis vad din faktura täcker. Klicka på fakturan det gäller och klicka på Detaljspecifikation.

Vill du betala fakturan senare?

Vill du skjuta på betalningen så kan du göra det inloggad på Mitt Telia. När vi beviljar det så får du tillstånd att betala din faktura 30 dagar efter förfallodagen. Skjuta på betalningen får man göra en gång per 12 månader. Dröjsmålsränta debiteras från den ursprungliga förfallodagen.
Obs! Om du betalar via autogiro och vill skjuta på betalningen så behöver du kontakta kundtjänst för hjälp.
 

Behöver du hjälp att tyda begreppen på fakturan?

I vår ordlista för fakturabegrepp förklarar vi ord som står med på din faktura. 

 

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT