Felsök trådlös tv med Ruckus

Om din trådlösa tv med Ruckus inte fungerar rekommenderar vi att du gör en felsökning. Här hjälper vi dig.

  1. Kontrollera att alla kablar sitter i ordentligt och att Power-lampan lyser

    Om ingen av lamporna lyser, kontrollera att Power-knappen är intryckt. Du kan också prova att koppla in annan utrustning i eluttaget för att utesluta fel på uttaget.

     

  2. Starta om alla enheter

    Testa att starta om alla enheterna. Starta om dem i följande ordning: trådlös router/modem/bredbandsswitch, sedan Ruckus-enheter och sist din tv-box.

  3. Prova att koppla ur närliggande utrustning som kan störa

    Om lampan för wifi lyser orange är inte sändaren och mottagaren anslutna med varandra. Läs då vår guide för att se hur man kopplar ihop enheterna.

  4. Flytta enheterna närmare varandra

    Om lampan Air Quality blinkar grönt är den trådlösa signalen dålig. Prova att flytta dina Ruckus-enheter närmare varandra tills lampan lyser fast grönt. Ofta kan det räcka med att flytta dem ett par centimeter.

    Tänk på att Ruckus-enheterna ska stå så fritt som möjligt och gärna minst en halvmeter från närmaste elektroniska utrustning.

  5. Gör en fabriksåterställning och synkning av sändaren och mottagaren

    Kontrollera att båda Ruckus-enheterna är påslagna. Tryck sedan in Reset-knappen på respektive enhet i 8-10 sekunder. Knappen finns på sidan av enheten.

    Efter reset ska de två högra lamporna blinka (antennsymbolen och handen med tummen upp). Detta betyder att enheterna är redo för synkning.

    Anslut en nätverkskabel mellan enheterna. Om enheterna har fler uttag för nätverkskabel spelar det ingen roll vilket som används. Synkningen tar mellan 5 - 15 sekunder. När de två högra lamporna har slocknat så är synkningen klar.

    Koppla ur nätverkskabeln, sen startar enheterna automatiskt om.

    Om de båda högra lamporna börjar lysa grön efter omstarten har synkningen lyckats.
    Anslut nu sändaren till modemet/switchen och mottagaren till tv-boxen.

    OBS! När fabriksåterställningen och synkningen är gjord måste alla inställningar göras om på enheterna innan de kan användas.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT