Fel och felkoder i Play+

Stöter du på problem när du försöker streama film eller tv via Play+? Här hittar du de vanligaste problemen och hur du löser dem.  Vid större fel som påverkar alla användare av tjänsten hjälper inte alltid en snabb omstart. I de lägen vi har problem med tjänsten så hittar du information på sidan för driftinformation. Klicka på länken här för att komma till driftinformation. 

Play+ i datorn

Har du problem att använda Play+ i Internet Explorer eller Safari kan det bero på att tillägget Microsoft Silverlight inte är aktiverat eller uppdaterat med senaste version. 
Följ guiden för att aktivera Microsoft Silverlight till din webbläsare.

Använder du Play+ i Google Chrome behöver du först ladda ner en extension och webbspelare, enligt anvisningarna i Play+. 

 

Play+ appen i mobilen eller surfplattan

De flesta felen som uppstår när du använder Play+ appen löses genom att starta om appen. 

Om det inte hjälper kan du kontrollera att senaste versionen av Play+ appen är installerad.
Följ installationsguiden här för att se att du har senaste versionen.

Kolla också om Play+ fungerar bättre via en dator eller en annan mobil. 

Vid större fel så hittar du mer information på vår driftinformationssida. Klicka här.

Använder du Firefox?

Byt webbläsare till Internet Explorer, Google Chrome eller Safari.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT