Fel och felkoder i Play+

Stöter du på problem när du försöker streama film eller tv via Play+? Här hittar du de vanligaste problemen och hur du löser dem.  Vid större fel som påverkar alla användare av tjänsten hjälper inte alltid en snabb omstart. I de lägen vi har problem med tjänsten så hittar du information på sidan för driftinformation. Klicka på länken här för att komma till driftinformation. 

Play+ i datorn

Har du problem att använda Play+ i datorns webbläsare kan det bero på att tillägget Microsoft Silverlight inte är aktiverat eller uppdaterat med senaste version. 
Följ guiden för att aktivera Microsoft Silverlight till din webbläsare.

Observera att Play+ fungerar bäst med Internet Explorer för PC och Safari för Mac. 
Använder du en annan webbläsare rekommenderar vi dig att byta till Internet Explorer eller Safari för att använda Play+.

 

Play+ appen i mobilen eller surfplattan

De flesta felen som uppstår när du använder Play+ appen löses genom att starta om appen. 

Om det inte hjälper kan du kontrollera att senaste versionen av Play+ appen är installerad.
Följ installationsguiden här för att se att du har senaste versionen.

Kolla också om Play+ fungerar bättre via en dator eller en annan mobil. 

Vid större fel så hittar du mer information på vår driftinformationssida. Klicka här.

Använder du Chrome eller Firefox?

Byt till webbläsaren Internet Explorer om du använder PC eller Safari om du använder Mac när du ska titta på Play+ i din dator.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT