fakturahjälpen

Här hittar du svar på allt från e-faktura och autogiro till delbetalning.
 

På Mitt Telia kan du:

● Se din faktura och vad du betalar för
● Anmäla e-faktura och autogiro
● Begära anstånd
● Beställa detaljspecifikation kostnadsfritt
● Ändra fakturaadress och betalningsperiod

LOGGA IN

Skaffa e-faktura – Spara hundralappar

Beställ e-faktura direkt på Mitt Telia och spara 29 kr i månaden per pappersfaktura. För dig som har två fakturor från oss innebär det att du sparar nästan 700 kr om året.

Beställ

Frågor och svar

Hur ser jag om min faktura är betald?

Mitt Telia får du full översyn på dina fakturor. Där kan du se din betalstatus och beställa e-faktura – smidigt och säkert.

Kan jag säga upp abonnemang och tjänster på Mitt Telia?

Du kan avsluta vissa tjänster på Mitt Telia. Här kan du läsa mer om uppsägning. På Mitt Telia kan du se vad du har för bindningstid på dina abonnemang.

Varför får jag en faktura för avslutat abonnemang?

Har du beställt uppsägning av ditt fasta abonnemang kommer det att avslutas en månad från dagen du kontaktar oss. Skulle det datumet inträffa mitt i en faktureringsperiod, vilket vårt faktureringssystem inte känner av, kommer en faktura skapas för den period du alltid faktureras för även om ditt abonnemang är uppsagt.

Av denna anledning skapas alltid en slutfaktura efter att dina tjänster har stängts ned. Slutfakturan justerar vad du har betalt in för mycket eller för lite i avgifter. Betala därför den faktura du har fått, så justeras allt på slutfakturan.

Kan jag betala fakturan senare?

Vill du skjuta upp betalningen till Telia kan i vissa fall anstånd beviljas upp till 30 dagar. Ränta debiteras från den ursprungliga förfallodagen. Anstånd beviljas en gång per 12-månadersperiod per tjänst.

Du kan själv ansöka om anstånd via Mitt Telia. Klicka på den faktura du vill söka anstånd för och välj Betala fakturan senare. Om du har autogiro eller vill dela upp betalningen, måste du kontakta kundtjänst. Tänk på att om du betalar via autogiro måste du ringa vår kundtjänst senast 5 dagar före förfallodagen för att kunna skjuta upp betalningen.

Jag har inte fått min faktura / Jag vill ha kopia på fakturan

Varför har jag fått en påminnelse på fakturan?

Om din betalning inte varit oss tillhanda senast förfallodatumet skickar vi en påminnelse. Har du redan betalat fakturan kan du bortse från påminnelsen.

Mitt Telia kan du se betalningsstatus för dina fakturor.

Hur ändrar jag mina adress- och kontaktuppgifter?

Logga in på Mitt TeliaOm du vill göra en framtida adressändring eller en namnändring kontaktar du vår kundtjänst.

Jag har fått konstiga fakturor via e-post och sms

Dessvärre förekommer det många försök att lura våra, och andra företags kunder, att lämna ifrån sig personlig och känslig information. Den vanligaste typen av bluffmejl handlar om en påstådd dubbelbetalning av en faktura, där du som kund uppmanas att fylla i dina kontouppgifter i en länk. Du kan läsa mer här.

Vad gör jag när jag har fått ett utbetalningskort?

Om du har fått ett utbetalningskort finns flera alternativ.

  • Lämna in avin till din bank och få summan insatt på ditt konto.
     
  • Lös in avin på något av de angivna utlämningsställena.
     
  • Skicka tillbaka avin till oss i ett kuvert tillsammans med din banks clearingnummer och ditt kontonummer så sätter vi in pengarna. Detta kan du göra även om avin har förfallit. Avin adresseras till: Telia Sverige AB, Återbetalningar, Box 1264, 62123 Visby.
     
  • Du kan också välja att skänka pengarna till välgörenhet. Vi samarbetar med Friends och Childhood. Väljer du detta alternativ – kontakta oss. Vi förmedlar som bekräftelse på din gåva ett tackbrev från den organisation du väljer att stödja. Detta kan du göra även om avin har förfallit.

Jag vill veta mer om delbetalning och Telia Finance

Här hittar du all information du behöver om delbetalning och din faktura från Telia Finance.

När får jag min första faktura?

Det dröjer cirka en månad efter att dina tjänster är aktiverade innan första fakturan kommer. När du får fakturan ber vi dig att kontrollera tidsperioden, det är möjligt att den täcker in mer än en månad. Detta gäller enbart för första fakturan.

Mitt Telia kan du se dina fakturor, betalningsstatus och göra ändringar.

Kan jag få en detaljspecifikation?

På Mitt Telia kan du utan kostnad se en detaljspecifikation för dina fasta och mobila samtal. Där kan du se vem du har ringt och vad det har kostat, samt tider för samtalen. Klicka på den faktura du är intresserad av och klicka därefter på Detaljspecifikation. 

SÖK SUPPORT