Det här kan du göra på Mitt Telia

  • Se ditt aktuella saldo och dina fakturor

    Det är enkelt för dig att hålla koll. Du kan alltid se dina fakturor, saldo och fakturaspecifikationer. Du kan anmäla sen betalning. Du kan också ändra betalningsperiod och fakturaadress.

  • Ta kontroll över dina abonnemang

    Saknar du en kod? På Mitt Telia hittar du alltid puk-kod och tv-koder. Du kan dessutom spärra, låsa upp och beställa simkort. Och ändra beloppsgränser.

  • Hantera beställningar, avtal och annat

    På Mitt Telia hittar du alltid dina avtal, bekräftelser och viktigaste brev. Du kan också följa din beställning här.

  • Du kan självklart också:

    • Lägga till och ändra tv-paket och kanaler
    • Byta surfmängd och se din förbrukning
    • Öka din bredbandshastighet
    • Se erbjudanden anpassade för dig
    • Och mycket mycket mer!


    Mitt Telia finns också att hämta som app i App Store och Google Play

Frågor och svar

Vad kan jag göra på Mitt Telia?

På Mitt Telia finns dina abonnemang och tjänster samlade. Du kan enkelt få en överblick, administrera och göra ändringar i dina abonnemang. Mitt Telia är under ständig utveckling så det tillkommer hela tiden nya funktioner som du kan ha nytta av.

Här är exempel på funktioner som finns på Mitt Telia:

  • Se din faktura och fakturaspecifikation
  • Se om din faktura är betald
  • Skjuta på betalningen av fakturan
  • Se dina saldon och din surfmängd
  • Spärra, lägga till eller låsa upp sim-kort
  • Hitta koder till olika abonnemang
  • Lägga till eller ändra tv-paket och tv-kanaler
  • Ändra surfhastighet
  • Följa beställningar
  • Se bekräftelser och läsa viktiga brev

Jag kan inte logga in med mitt lösenord. Hur kommer jag vidare?

Om du har glömt ditt lösenord eller om det av någon anledning inte fungerar längre så kan du begära nytt lösenord. Fungerar inte det så kan det vara så att du saknar ett konto på Mitt Telia. Då behöver du först skapa ett konto.

Har du BankID kan du logga in på Mitt Telia utan att skapa ett konto.

Jag försöker logga in med BankID, men det fungerar inte. Vad ska jag göra?

På sidan Mer om BankID finns mer information om BankID och tips på vad du kan göra när problem uppstår.

Kan jag säga upp abonnemang och tjänster på Mitt Telia?

Det går bra att avsluta vissa tjänster och tv-paket på Mitt Telia. Vill du avsluta ett abonnemang så tar du enklast kontakt med kundtjänst via telefon 90200. På Mitt Telia kan du se vad du har för bindningstid på dina abonnemang.

Läs mer om uppsägning

Varför syns inte mitt abonnemang på Mitt Telia?

För att ett abonnemang ska synas på Mitt Telia så behöver Mitt Telia-kontot vara tecknat på den person som står som abonnemangsinnehavare.

Har du Telia Refill så behöver du registrera kontantkortet innan det kan visas på Mitt Telia.

Jag försöker göra en ändring på Mitt Telia, men får tekniskt fel. Vad ska jag göra?

Ibland kan det tyvärr uppstå tillfälliga fel i våra system. Då brukar det oftast fungera om man provar efter en stund igen. Om felet kvarstår kontaktar du enklast vår kundtjänst för hjälp med ditt ärende.

Har du förbättringsförslag och synpunkter tar vi tacksamt emot dem via vårt feedbackformulär.