EN KAMPANJ MOT NÄTHAT

Erbjudande

Internet länkar samman människor och är en plats där alla kan göra sin röst hörd. Det är fantastiskt. Men tyvärr förekommer också hat, hot och kränkningar. Det är något som vi på Telia vill ta ansvar för att motverka. Därför lanserar vi en stor kampanj för att ta ställning för ett schysstare klimat på nätet i samband med att vi släpper surfen fri på sociala medier för alla våra kunder. Vi älskar sociala medier men hatar hat.

/Hélène Barnekow, VD Telia Sverige

TITTA PÅ VIDEON "JAG HATAR HAT"

"JAG HATAR HAT" PÅ SPOTIFY

BEHIND THE SCENES AV VIDEON "JAG HATAR HAT"

NÄTHAT OCH KÄRLEK

Möt Molly Sandén och Magnus Carlson när de berättar om näthat, kärleken på sociala medier och om tankarna bakom låten "Jag hatar hat".

MOLLY SANDÉN - OM NÄTHAT

Molly har varit en Friendsambassadör i många år och har personlig erfarenhet av att vara utsatt.

”Jag hatar hat är en riktig feelgood-låt, som tar upp det jobbiga, tunga och negativa men ändå med en positiv anda. Och med ett sådant positivt budskap. Det är så härligt att bara få skrika ut 'Jag älskar kärlek'.

MAGNUS CARLSON - OM LÅTEN

”För några år sedan började jag oroa mig väldigt mycket över den enorma ökningen av näthat som jag läste och hörde mycket om. Jag ville göra något och kom på en låt från 70-talet som jag älskar – "I hate hate" av Razzy Bailey. Den ville jag göra på svenska.”

För Magnus Carlson var det självklart att tacka ja när han fick frågan att delta i kampanjen.