På Mitt Telia kan vi hjälpa dig med det mesta

Har du inget Mitt Telia-konto? Skaffa ett på en minut!

Säg hejdå till väntan i telefon och passande av öppettider! Med ett konto på Mitt Telia kan du sköta nästan alla dina ärenden online - hålla koll på dina abonnemang, se dina aktuella saldon och fakturor, lägga till eller ändra tv-paket, skapa och följa status på beställningar, samla tjänster och få förmåner, se dina avtal och få personliga erbjudanden.

Allt är kostnadsfritt, enkelt och säkert - dygnet runt.
Här skapar du ditt konto på Mitt Telia.

Vilken hjälp kan jag få med min fasta eller mobila telefoni?

Här på Mitt Telia kan du kontrollera ditt saldo, surfhistorik och ringda nummer och stämma av mot dina fakturor 18 månader bakåt i tiden, ändra abonnemang, köpa extra surf, spärra och beställa sim-kort samt se dina koder. Du hantera också enkelt vidarekoppling och röstbrevlåda samt köpa till tjänster som Spotify, Readly eller Storytel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilken hjälp kan jag få med mitt bredband?

En hel del! Bland annat ändra ditt abonnemang, se surfhistoriken och öka surfmängden, hitta dina koder och kontonummer, administrera dina e-postadresser och självklart beställa tjänster som Spotify, Readly och F-Secure Safe.

 

Vilken hjälp kan jag få med min TV?

Gör din TV ännu bättre genom att beställa de tv-paket eller kanaler du gillar bäst! Aktivera Play+, skaffa Tvillingkort, se dina tv-koder och håll koll på hyrda filmer och fakturor. 

Du kan självklart också

Lägga till eller ändra TV-paket

På Mitt Telia kan du skräddarsy din TV-upplevelse genom att beställa de TV-paket och kanaler du gillar allra bäst – alltid med 14 dagars ångerrätt.

Skapa och följa status på beställningar

Alla varor och abonnemang du beställer på Mitt Telia, kan du se online. Skulle du behöva felanmäla en tjänst, följer du enkelt ditt ärende tills det är löst.

Få relevant information och personliga erbjudanden

Ju mer vi lär känna varandra, desto bättre blir din upplevelse här på Mitt Telia. Vi kommer göra vårt bästa för att hitta erbjudanden som passar just dig!

Samla dina tjänster och få förmåner

Tillsammans med familj eller vänner kan du få rabatt på både mobilabonnemang och tilläggstjänster. Ett ännu lägre pris är bara ett par klick bort.

Frågor och svar

Vad kan jag göra på Mitt Telia?

På Mitt Telia finns dina abonnemang och tjänster samlade. Du kan enkelt få en överblick, administrera och göra ändringar i dina abonnemang. Mitt Telia är under ständig utveckling så det tillkommer hela tiden nya funktioner som du kan ha nytta av.

Här är exempel på funktioner som finns på Mitt Telia:

  • Se din faktura och fakturaspecifikation
  • Se om din faktura är betald
  • Skjuta på betalningen av fakturan
  • Se dina saldon och din surfmängd
  • Spärra, lägga till eller låsa upp sim-kort
  • Hitta koder till olika abonnemang
  • Lägga till eller ändra tv-paket och tv-kanaler
  • Ändra surfhastighet
  • Följa beställningar
  • Se bekräftelser och läsa viktiga brev

Jag kan inte logga in med mitt lösenord. Hur kommer jag vidare?

Om du har glömt ditt lösenord eller om det av någon anledning inte fungerar längre så kan du begära nytt lösenord. Fungerar inte det så kan det vara så att du saknar ett konto på Mitt Telia. Då behöver du först skapa ett konto.

Har du BankID kan du logga in på Mitt Telia utan att skapa ett konto.

Jag försöker logga in med BankID, men det fungerar inte. Vad ska jag göra?

På sidan Mer om BankID finns mer information om BankID och tips på vad du kan göra när problem uppstår.

Kan jag säga upp abonnemang och tjänster på Mitt Telia?

Det går bra att avsluta vissa tjänster och tv-paket på Mitt Telia. Vill du avsluta ett abonnemang så tar du enklast kontakt med kundtjänst via telefon 90200. På Mitt Telia kan du se vad du har för bindningstid på dina abonnemang.

Läs mer om uppsägning

Varför syns inte mitt abonnemang på Mitt Telia?

För att ett abonnemang ska synas på Mitt Telia så behöver Mitt Telia-kontot vara tecknat på den person som står som abonnemangsinnehavare.

Har du Telia Refill så behöver du registrera kontantkortet innan det kan visas på Mitt Telia.

Jag försöker göra en ändring på Mitt Telia, men får tekniskt fel. Vad ska jag göra?

Ibland kan det tyvärr uppstå tillfälliga fel i våra system. Då brukar det oftast fungera om man provar efter en stund igen. Om felet kvarstår kontaktar du enklast vår kundtjänst för hjälp med ditt ärende.

Har du förbättringsförslag och synpunkter tar vi tacksamt emot dem via vårt feedbackformulär.