• Kom igång med ditt Spotify-konto

    Du kan fortfarande börja använda tjänsten och öppna dörren till en värld full av musik! Vi älskar musik och hjälper dig gärna att komma igång.
     

    Vill du avsluta tjänsten kan du göra det direkt på Mina Sidor.

     

Frågor och svar

Allmänt

Du har fått sms eller mejl från oss eftersom du inte har aktiverat det Spotify-konto som är kopplat till ditt mobilnummer.

Det kan självklart vara så att du har flera Telia-abonnemang med Spotify, både mobilabonnemang och bredbandsabonnemang. I sms:et eller mejlet du fick från oss står det vilket mobilnummer det handlar om.

Hur kunde det bli såhär? Jag har ju Spotify Premium…

Du kanske har fler konton hos Spotify, antingen direkt via Spotify, via ett annat mobilabonnemang eller bredbandsabonnemang. Eller så kanske du använder Spotify Free.

Det kan också vara som så att du inte är inloggad på ditt egna konto, utan egentligen använder en annan familjemedlem eller kompis konto. Du använder i alla fall inte det Spotify som du har via Telia på det mobilnummer vi nämner i sms:et eller mejlet.

Har jag blivit informerad om det här tidigare?

I samband med att du beställde tjänsten fick du en bekräftelse via sms med information om att aktivera ditt konto. Därefter har vi skickat två påminnelser, tidigare båda via sms men numera även ett via mejl.

Om du haft Spotify via en kampanj har du fått ett sms ett tag innan kampanjen tar slut med information om att tjänsten inom ett par dagar övergår till en betalvariant.

Tjänsten finns också med på din faktura.

När kommer tjänsten att tas bort?

I sms:et eller mejlet du fått framgår det när tjänsten kommer att avslutas. Vill du göra det direkt kan du göra det på Mina Sidor.