Kanal 5 och övriga SBS Discovery-kanaler finns åter i Telias utbud

Uppdaterad: 2015-04-08 08:02

Förlåt till dig som är tv-kund hos Telia!

Låt mig först be om ursäkt för det stök som vi har förorsakat dig som kund den senaste veckan. Det sista vi ville var att våra ansträngningar för att göra det bättre för dig som tv-kund skulle innebära en vecka utan de tv-kanaler som du räknat med att kunna se.

Sedan sent igår kväll har vi glädjande nog ett nytt avtal med SBS Discovery som innebär att vi från och med nu åter kan erbjuda kanalerna Animal Planet, Discovery, Eurosport, Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11 och TLC. Dessutom tillkommer Investigation Discovery inom kort.


Under onsdagen arbetar vi med att återställa alla kanaler till dig. Det kan fortfarande vara lite fix kvar, men vi säkrar nu att du under dagen idag ska ha dina kanaler där du hittade dem tidigare. Återigen: Förlåt för det stök vi orsakat!

I och med det nya avtalet kommer vi dessutom att kunna erbjuda en ännu bättre tv-upplevelse. På sikt kommer du till exempel att kunna se de här kanalerna på alla skärmar samt starta programmen i dem när du så önskar, så kallad catch up-funktion.

Självklart får berörda kunder med Telias tv-paket Stor behålla kanalen HBO under april månad och kunderna med tv-paket Lagom får behålla kanalerna Disney Channel, Fox, National Geographic, NatGeo Wild och TV4 Sport. Dessutom bjuder vi på tre filmupplevser från Telias filmbutik under april.

Mycket nöje med tv från Telia

Malin Frenning
VD Telia

Tyck till
navigation-arrow-right
Chatt

Behöver du hjälp?

Kontakta gärna en av våra rådgivare

Börja chatta Ring mig

Behöver du hjälp?

Chatta gärna med en av våra rådgivare

Behöver du hjälp?

Chatta gärna med en av våra rådgivare

Just nu är det många som vill komma i kontakt med oss.

Alla våra rådgivare är upptagna, vänligen försök igen om en liten stund.