Därför ska du välja mobil växel

Publicerad: 2016-08-04 11:12 | Taggar: Kategorier:

En telefonväxel behöver varken vara dyr eller komplicerad. Telia Touchpoint är en molnbaserad växellösning med moderna funktioner, skalbarhet och enkelt handhavande.

Dagens medarbetare ställer höga krav på sina tekniska hjälpmedel – både vad gäller användarvänlighet, tillgänglighet och funktion. Och eftersom de flesta blir allt mer mobila i dagens uppkopplade samhälle så behövs smidiga verktyg som stödjer detta.

Telia Touchpoint är en molnbaserad växellösning som förutom ett antal smarta funktioner har ett enkelt gränssnitt i mobil och dator. Just enkelheten och flexibiliteten är något som uppskattas av användarna.

Flexibiliteten uppskattas
Taxinge Slott utanför Stockholm byggdes 1813 och inrymmer idag festvåning, konferensanläggning, café och restaurang. Här har man använt sig av Telia Touchpoint sedan i februari 2016.

– När vi bytte växel hade vi haft en fristående leverantör som inte kunde leva upp till behoven och enkelheten som vi behövde, säger Anne-Marie Fimmerstad som är vd på Taxinge Slott.

Hon framhåller flexibiliteten som en av fördelarna med Telia Touchpoint:

– Tidigare var vi tvungna att ringa vår leverantör så fort vi skulle ändra något, exempelvis öppettider eller meddelanden. Och eftersom de tog betalt för varje ändring sprang kostnaden för växeln iväg. Nu kan vi sköta det själva och behöver inte någon manual eftersom allt är förklarat direkt i tjänsten.

Rätt samtal till rätt person
För ett företag med flera anställda gör Telia Touchpoint att samtalen lättare kommer fram till rätt person. Systemintegratören Conscia Netsafe är guldpartner till nätverksleverantören Cisco, och säljer och supporterar deras produkter. För dem är det viktigt att kunderna snabbt kommer fram till supportpersonal, men också och att kunder med olika supportavtal kommer fram till rätt person.

– Tidigare gick supportsamtalen till en extern svarspartner som i sin tur ringde upp via en beredskapslista. Nu har vi mycket bättre träffsäkerhet och kan automatiskt styra rätt kunder till rätt person, säger Mathias Duvemark som är ansvarig för servicedesken på Conscia Netsafe.

När han började titta på ny växellösning hade ledningen önskemål om att välja Centrex för företaget.

– Men jag kände att det var en gammal produkt; tungrodd och onödigt komplex. Den må vara stabil, men jag kände att Telia levererade en modernare produkt, förklarar Mathias Duvemark och fortsätter:

– Touchpoint kändes som ett naturlig val då vi använder våra mobiler för att prata med kunder och vi vill inte vara låsta vid skrivbordet. Vi är mycket nöjda med lösningen och den underlättar vårt arbete att ge våra kunder en supporttjänst som är i toppklass.

Lättare sköta bemanning på semestern
Under sommaren kan det vara svårt att få överblick över personalen och vilka som finns tillgängliga. Här har Telia Touchpoint underlättat arbetet för Netsafe:

– Det är lätt att bemanna olika supportgrupper även om man inte sitter på kontoret. Och man kan bemanna med resurser som jobbar någon vecka i perioder från landet eller liknande. Folk kan få ledigt som de önskar och man kan ändå bibehålla supportfunktionen, säger Mathias Duvemark och tillägger:

– Sen är det bra varningsfunktioner i systemet; när man har lägre bemanning och någon loggar ut ur en grupp som då blir tom får admin ett meddelande i mobilappen.

Läs mer om Telia Touchpoint här.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Få det senaste om trender, teknik och digitalt i din inbox.

Tyck till
navigation-arrow-right