navigation-profile navigation-search navigation-menu navigation-services navigation-mail navigation-mail navigation-laddarefill navigation-forum navigation-close navigation-plus navigation-minus navigation-chevron-right navigation-newspaper heart

Nu får ditt företag en personlig rådgivare

Publicerad: 2015-09-25 09:33 | Kategorier:

Som småföretagare är det tidskrävande att hålla sig uppdaterad om nya produkter och tjänster. Samtidigt kan rätt lösningar underlätta arbetet betydligt. Därför har alla företag numera möjlighet att få en egen personlig rådgivare på Telia helt kostnadsfritt.

För småföretagare är tidsbrist är ofta ett faktum och det kan vara svårt att hinna hålla koll på nya lösningar. För att underlätta ger Telia nu alla sina företagskunder tillgång till en egen rådgivare.

– En personlig rådgivare är något som många av våra mindre företagskunder har efterfrågat och det har vi tagit till oss. Vi vill bygga en närmare relation med våra små och medelstora företag helt enkelt, förklarar Daniel Stark som är affärsstrateg på Telia.

Enkelt att boka möte
En personlig rådgivare får du genom att gå in på telia.se/radgivare och fylla i formuläret. Kort därefter blir du kontaktad av någon från Telia för att diskutera vad du vill ha hjälp med och vilken typ av rådgivare du vill ha. Du bestämmer i samråd med din personliga rådgivare om er kontakt ska ske via telefon och mail eller om du föredrar att ni träffas i någon av Telias butiker.

– Många hör av sig för att de vill ha hjälp med något specifikt, exempelvis om de ska köpa en ny dator eller om de vill sänka sina roamingkostnader. Likaså lösningar för telefonväxel får vi en hel del frågor om, säger Daniel och tillägger:

– Men du måste inte ha ett problem som ska lösas för att kontakta din rådgivare. Det går lika bra att boka in ett möte där ni går igenom ditt företags nuvarande situation för att se hur du kan använda kommunikationstjänster och lösningar på ett bättre sätt. Genom att du har kontakt med samma rådgivare hela tiden lär hon eller han känna verksamheten och dina behov, och därför kan vi hitta rätt lösningar för dig. Vi har ett stort utbud av tjänster och du ska inte behöva ha koll på dessa på egen hand.

Flexibla paketlösningar
Daniel betonar att det inte är fråga om ett säljmöte – syftet är att hjälpa företaget hitta bästa arbetssättet med kommunikationstjänster.

– Inom Telia finns bred erfarenhet och mycket kunskap vi vill dela med oss av. Vi har även sett att specifika behov återkommer i vissa branscher, samtidigt som vissa roller har likartade behov oavsett bransch.
För att ge en bra start på samtalet kring företagens behov har Telia därför satt samman sex stycken olika paket med förslag på innehåll. Dessa kan sedan skräddarsys utifrån de faktiska behoven, och det går att både välja till och plocka bort olika delar.

De personliga rådgivarna finns tillgängliga 8-17 på vardagar. Av erfarenhet vet Telia att många småföretagare har oregelbundna arbetstider, och därför lanseras en kompletterande tjänst online som är tillgänglig dygnet runt.

– Via MyBusiness kan du få bättre överblick över vilka tjänster du redan har, och du kan även administrera dina tjänster via MyBusiness. Vi vet att många småföretagare arbetar på kvällar och helger, och därför kan man via MyBusiness administrera sina tjänster – oavsett vilken tid på dygnet det är.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Få det senaste om trender, teknik och digitalt i din inbox.

Tyck till
arrow-downt arrow-downt navigation-arrow-right