Bästa tipsen från Telias personliga rådgivare

Publicerad: 2015-10-02 10:56 | Kategorier:

Numera har alla Telias företagskunder möjlighet att kostnadsfritt få en personlig rådgivare. Här delar tre av Telias personliga rådgivare med sig av sina erfarenheter och tipsar om några favoritlösningar för företag.

Stina Ilversten, Personlig rådgivare på Telia:

1. Vad är det vanligaste kunderna behöver hjälp med?
– De flesta företagskunder som kontaktar mig gör det för att de vill se över hela sin lösning. Ofta har de inte gjort det på länge och förstår att det finns förbättringar att göra, men vill inte kontakta flera olika personer för att se över de olika delarna utan istället sitta ned med en person som ser över hela lösningen åt dem.

2. Finns det någon vanlig missuppfattning du skulle vilja reda ut?
– Många gånger när jag talar om växellösningar med kunder märker jag att de har uppfattningen att detta är en komplex och kostsam lösning, och de blir ofta positivt överraskade över hur enkelt och gynnsamt det kan vara för företagets hantering av sin kommunikation – både externt och internt.

3. Tipsa om något som du tycker att fler borde känna till!
– Den tjänst som jag upplever verkligen för med sig mycket kundnytta och har bidragit till att många av mina kunder blivit väldigt nöjda är växellösningen Telia Touchpoint!

Felix Darke, Personlig rådgivare på Telia:

1. Vad är det vanligaste kunderna behöver hjälp med?
– Mina kunder hör oftast av sig när de vill ha hjälp med att uppdatera till nyare teknik/tjänster (framförallt ny hårdvara) eller när de behöver vägledning. Kunderna känner att det finns väldigt många leverantörer och aktörer där ute som alltid rycker i dem, vilket gör att de sällan vet vem de kan lita på.

2. Finns det någon vanlig missuppfattning du skulle vilja reda ut?
– Att priset är allt som räknas när det gäller telefonilösningar! Jag tror att många går in med förhållningssättet att det ska bli så billigt som möjligt, och jag tror även att många andra säljare i branschen skadats av detta och säljer sämre lösningar för att kunna ge ett bättre pris. Skillnaden i pris mellan en riktigt dålig och en riktigt bra lösning brukar inte vara mer än 50-100 kr/månad, men kostnaden för en dålig lösning för ett modernt företag som sköter mycket kundkontakt via telefoner eller digitala kanaler är ENORM.

3. Tipsa om något som du tycker att fler borde känna till!
– Våra lite mer påkostade bredbandslösningar Pro och Plus. Bredband till företag är något helt annat än bredband till privatpersoner; om uppkopplingen är affärskritisk håller det inte i längden att köpa något billigt alternativ!

Stephanie Ekblad, Personlig rådgivare på Telia:

1. Vad är det vanligaste kunderna behöver hjälp med?
– De flesta vill se över sina abonnemang och få veta vilka helhetslösningar vi har för just deras företag. Just nu satsar Telia väldigt mycket på personlig rådgivning och har gått ut mycket med detta via media och sociala medier. Många hör därför av sig och undrar vad det är och om deras företag kan få ta del av detta.

2. Finns det någon vanlig missuppfattning du skulle vilja reda ut?
– Nej, och det känns inte heller som att det är samma frågor som upprepas hela tiden eftersom alla företag har olika behov.

3. Tipsa om något som du tycker att fler borde känna till!
– Förutom att alla kan få en personlig rådgivare har det även kommit flera olika branschpaket som är anpassade för olika branscher, och för många av våra kunder är dessa det perfekta sättet att få den där lilla extra hjälpen på jobbet.

Läs mer om och kontakta Telias personliga rådgivare här.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Få det senaste om trender, teknik och digitalt i din inbox.

Tyck till
navigation-arrow-right