Raka spåret till rätt mobil lösning

Publicerad: 2015-10-15 09:36 | Taggar: Spara i molnet, Molnet Kategorier:

På Mantena arbetar både tågtekniker och tjänstemän, som alla behöver en fungerande mobil lösning. För att reda ut behoven och hitta passande alternativ väljer de att kontakta företagets personliga rådgivare på Telia, Ajdin Crnovic.

 På Mantena Sverige AB arbetar man med att reparera tåg. På flera platser runtom i landet verkar såväl tjänstemän som tågtekniker, vilket gör att det finns flera olika typer av behov att ta hänsyn till inom samma företag.

Jonas Lindelöf, IT-chef, känner att Mantena skulle behöva se över sina mobila lösningar och samtidigt hitta någon form av växellösning. Därför har han bokat in ett möte med sin personliga rådgivare på Telia, Ajdin Crnovic.

– Vi måste se över de mobila lösningarna. Reparatörerna har behov av en stöt- och dammtålig smartphone, det är extremt viktigt. Vi skulle även behöva en modern växellösning för våra tjänstemän. De vill ha en fast växel där vi kan koppla samtal vidare beroende på vem som ringer och söker oss, förklarar Jonas för Ajdin.

Molnbaserad växellösning
Ajdin tipsar om en lösning på växelproblemet som han tror att Jonas och kollegorna kommer att gilla.

– Min rekommenderade lösning till er är att ni hoppar på Telia Touchpoint. Det är en helt molnbaserad växel, som gör att ni kan samarbeta mellan alla olika orter och koppla samtal mellan varandra.

Adjin förklarar att det med Telia touchpoint går att svara i alla sina enheter, oavsett om det är en smartphone, en laptop eller en surfplatta.

– Det är en fantastiskt lösning med växeln, det kommer att bli mycket enklare för oss att logga in och ut och skicka vidare samtal, säger en nöjd Jonas.

Smartphone som tål hårda tag
I Ajdins inledande samtal med Jonas blev det även tydligt att alla tjänstemän på Mantena är i behov av en smartphone. Ajdin berättar att Telia har tagit fram flera skräddarsydda branschpaket, och det som heter Sälj så mycket du orkar-paketet passar Mantenas tjänstemän.

– Du som kund får en iphone, ett abonnemang, en anknytning i växeln och en surfplatta, förklarar Ajdin.

Även för reparatörerna finns en lämplig paketlösning, och denna är speciellt framtagen för att tåla hårda tag.

– För reparatörerna finns det Hårda tag på jobbet-paketet för just den här typen av miljöer. I det paketet ingår bland annat en Cat-telefon – som är en smartphone som är väldigt stöttålig, vattentålig och dammtålig.

Alltid samma rådgivare
En av fördelarna med att ha en personlig rådgivare på Telia är att man har kontakt med samma person, vilket Jonas ser som en stor fördel.

– Mitt intryck av Ajdin är att han är en positiv kille, han kan sina produkter och förstår även kunden. Det känns betydligt trevligare att ha face to face-kontakt istället för att ringa en support där man inte vet vem som svarar, säger han och tillägger att han också är mycket nöjd med Adjins förslag.

– Jag tror att Ajdins lösning kommer att hjälpa oss! Det kommer att gå lite mindre tid åt att hantera telefoner och blir mer tid över åt att jobba med det vi faktiskt ska göra.

FAKTA
Företag: Mantena Sverige AB
Rådgivare: Ajdin Crnovic
Behov: Mobil lösning för både tjänstemän och tågtekniker samt en fungerande växellösning.
Lösning: Växellösningen Telia Touchpoint samt Säljarpaketet till tjänstemännen och Telias Hantverkarpaket till tågteknikerna.

Klicka här om du vill komma i kontakt med en personlig rådgivare.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Få det senaste om trender, teknik och digitalt i din inbox.

Tyck till
navigation-arrow-right