navigation-profile navigation-search navigation-menu navigation-services navigation-mail navigation-mail navigation-laddarefill navigation-forum navigation-close navigation-plus navigation-minus navigation-chevron-right navigation-newspaper heart

Film: "Jätteviktigt att vi alltid är nåbara"

Publicerad: 2015-11-26 10:37 | Kategorier:

Mäklarna på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling måste kunna besvara alla samtal, annars riskerar de en missad affär. För att säkerställa att de har den optimala växellösningen kontaktas företagets personliga rådgivare på Telia, Ajdin Crnovic.

Att köpa eller sälja bostad är en stor händelse för de allra flesta. För mäklaren är det viktigt att vara tillgänglig, både för existerande och potentiella kunder, när de behöver det. Det vet Maria Pettersson, som är fastighetsmäklare hos Länsförsäkringar Fastighetsförmedling i Helsingborg. Hon förklarar:

– Det är jätteviktigt att vi alltid är nåbara, för ett missat samtal för oss kan ju vara en missad affär.

De har redan en telefonlösning på kontoret men känner att den har sina begränsningar. Därför tar Maria kontakt med företagets personliga rådgivare på Telia, Ajdin Crnovic.

Skräddarsyr lösningen
De bestämmer möte och när de möts upp förklarar Maria läget för Ajdin.

– Om jag står med en kund svarar jag inte, det tycker jag är oförskämt. Och då vore det bra om det finns ett system så att det samtalet går vidare till nästa mäklare. Så vi behöver hjälp med någon form av mobil växel så att vi aldrig missar ett samtal.

Ajdin vet att alla företag har unika förutsättningar, och därför handlar det för honom om att skräddarsy den perfekta lösningen.

– Länsförsäkringar är ett företag i framkant och de har ett fungerande telefon- och sms-system, men de vill att det ska fungera ännu bättre. De får helt enkelt inte missa ett samtal, förklarar han.
 

Kan skicka samtal vidare
Efter att Ajdin identifierat de behov som finns hos Länsförsäkringar presenterar han en passande lösning för Maria.

– Telias nya växellösning Telia Touchpoint kommer att säkerställa att ni aldrig missar era samtal. Det är en helt molnbaserad mobil växellösning. Alla användare kommer att kunna flytta samtal mellan varandra.

Ajdin berättar att en annan fördel med Telia Touchpoint är att det går att bestämma vilka som samtalen ska kopplas vidare till och i vilken ordning det ska ske.

– De som är administratörer kommer alltid på ett lätt sätt kunna bestämma hur det ska ringa i slingan, förklarar han.

– Det låter jättebra tycker jag – verkar väldigt enkelt och smidigt, säger Maria nöjt.

Se sms i Apple Watch
Maria är ofta ute på visningar och sitter i kundmöten, men behöver ändå kunna nås vid brådskande ärenden. Ajdin föreslår då Apple Watch, eftersom han vet att den skulle kunna underlätta ytterligare. Det går nämligen att koppla samman sin Apple Watch med Telia Touchpoint. Då kan hon uppdatera sin hänvisningsstatus på ett smidigt och diskret sätt i sin Apple Watch.

– I klockan ser du också sms när de kommer. Du ser direkt om det är något akut och då har du möjligheten att be om ursäkt, gå undan och kanske ringa upp din kollega och säga ”kontakta den här kunden”, säger han.

Efter mötet är Maria nöjd och hon tycker att Ajdin har presenterat bra lösningar för dem. Speciellt gillar hon att samtal kan slussas vidare internt om någon inte har möjlighet att svara just då.

– Kan inte jag svara så går samtalet vidare på en slinga och där till någon som svarar. Det känns toppen, avslutar hon.


FAKTA
Kund: Länsförsäkringar Fastighetsförmedling i Helsingborg
Rådgivare: Ajdin Crnovic

 

Prenumerera på nyhetsbrevet

Få det senaste om trender, teknik och digitalt i din inbox.

Tyck till
arrow-downt arrow-downt navigation-arrow-right