Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Fortsätter du använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Läs mer
navigation-profile navigation-search navigation-menu navigation-services navigation-mail navigation-mail navigation-laddarefill navigation-forum navigation-close navigation-plus navigation-minus navigation-chevron-right navigation-newspaper heart telia-logo-reverted global-level-alert-warning global-level-alert-information icon_twitter_footer

8 sätt att öka din produktivitet

Publicerad: 2014-01-24 11:08 | Kategorier:

Tekniken har en nyckelroll för att öka effektiviteten på ett företag, men det krävs betydligt mer än nya digitala lösningar och smarta musklick för att optimera produktiviteten. Microsoft har tagit fram åtta tips för att öka medarbetarnas effektivitet.

Här är Microsofts tips för att jobba effektivare:

1. Se till att få en god nattsömn
Kanske tycker du att du har för mycket att göra för att hinna sova åtta timmar per natt, men den som drar ner på nattsömnen lurar ofta sig själv. Vila och återhämtning är avgörande för att kunna ge allt när du är tillbaka på jobbet.

2. Planera din dag
Bryt ner det du behöver göra i mindre uppgifter och prioritera efter hur viktiga de är. Ibland behöver du vara flexibel nog att kunna anpassa jobbet efter förändrade behov, men en övergripande struktur på dagen hjälper dig att fokusera.

3. Undvik distraherande faktorer
Ibland är det nödvändigt att skapa en ”bubbla” för tyst fokuserat arbete, exempelvis genom att uppsöka en avskild del av kontoret eller stänga av e-post och chattfunktioner i några minuter.

4. Samarbeta
Dra nytta av dina kollegors samlade kunskap för att lösa problem. Att samarbeta vid rätt tillfällen – online eller offline – kan leda till snabbare resultat med högre kvalitet.

5. Ta regelbundna pauser
Att arbeta utan avbrott innebär sannolikt sjunkande produktivitet mot slutet av dagen. Du blir trött både fysiskt och mentalt, vilket minskar koncentrationsförmågan.

6. Sätt tidsgränser
Om du stöter på problem och inte kan släppa en särskilt svår uppgift försämrar det din totala prestation under dagen. Att veta när det är dags att gå vidare till nästa uppgift är viktigt för att hålla tempot uppe.

7. Håll skrivbordet rent
Kanske låter det självklart, men det är ett råd som tål att upprepas. Ordning och reda vid arbetsplatsen innebär för det första att du får plats att utföra dina uppgifter, för det andra att viktiga verktyg och dokument inte kommer bort lika lätt.

8. Använd tekniken
Molnet, sociala medier, samarbetsverktyg, mobila lösningar, Business Intelligence – listan över tillgängliga digitala hjälpmedel kan göras lång. Att veta hur och när de bör användas är avgörande för att maximera produktiviteten på jobbet.

Källa >>

Prenumerera på nyhetsbrevet

Få det senaste om trender, teknik och digitalt i din inbox.

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

cf-close-icon cf-add-round-icon cf-remove-round-icon cf-star-icon cf-check-icon

Chatta med Telia

För att vi ska kunna hjälpa dig snabbare ber vi dig fylla i några uppgifter. Telia kommer att spara chattkonversationen i 60 dagar.

Vill du spara din historik?

För att få historiken skickad till dig fyll i din mejladress.
Toggla chat
arrow-down arrow-up Telias Twitter Telias blogg Telias YouTube Telias Facebook Telias LinkedIn telia-logo close information navigation-arrow-down navigation-arrow-right panic playbutton