Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Fortsätter du använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Läs mer
navigation-profile navigation-search navigation-menu navigation-services navigation-mail navigation-mail navigation-laddarefill navigation-forum navigation-close navigation-plus navigation-minus navigation-chevron-right navigation-newspaper heart global-level-alert-warning global-level-alert-information

Flexibel kundservice med telefonväxel i molnet

Publicerad: 2013-10-16 14:04 | Taggar: Effektivare kundtjänst, Så har andra gjort med Telias lösningar Kategorier:

Flexibilitet, rörlighet och professionella kundkontakter. Det är några av de fördelar som Triumf Glass märkt av sedan bolaget började använda molnbaserade växeltjänster.

– Vi har ingen traditionell telefonväxel längre men det fungerar faktiskt smidigare nu, berättar Gabriella Lörnbo, marknadsassistent på Triumf Glass.

Sedan tre år tillbaka använder företaget en växeltjänst som, förutom att den är molnbaserad, är skalbar och går att skräddarsy efter användarnas behov – något som Triumf Glass har valt att utnyttja fullt ut. Exempelvis så arbetar alla anställda helt mobilt.

– Det innebär bland annat att du alltid är nåbar på ditt fasta nummer även om du inte är på kontoret. Dessutom är växelfunktionerna tillgängliga direkt i mobilen, säger Gabriella Lörnbo.

Professionellt kundbemötande
Triumf Glass har funnits sedan 1946 och har ett 70-tal anställda. Huvudkontoret och fabriken ligger i Sävedalen strax utanför Göteborg men företagets verksamhet är rikstäckande – något som enkelt kan hanteras med en molnbaserad växeltjänst. Med hjälp av funktioner som hänvisningar och svarsgrupper kan alla användare enkelt skicka samtal vidare.

– En säljare i Norrland kan lätt koppla vidare ett samtal till en kollega i Sävedalen direkt i mobilen. Det ger ett professionellt kundbemötande. Om man inte vet exakt vem man ska hänvisa till så kan man istället koppla vidare till en svarsgrupp med flera medarbetare från samma avdelning, berättar Gabriella Lörnbo.

Telefonväxel hemma
En anställd som dagligen märker nyttan med växeltjänsten är Carina Alsin som arbetar som orderansvarig telefonist. Hon är en av tre personer vars uppgift delvis är att fungera som receptionist – med den stora skillnaden att hon kan göra det varifrån som helst.

– I en traditionell växel är du bunden till din plats men nu kan vi vara väldigt flexibelt. Jag kan välja hur och var jag gör mitt jobb, berättar hon.

Gabriella Lörnbo fyller i:
– I praktiken kan man sköta växeln hemifrån, säger hon.

Relaterade länkar:
Testa dig fram till rätt molntjänster>>
Effektivt med tjänster i molnet >>

Här kommer du till Nyhetsbrevet >>

Prenumerera på nyhetsbrevet

Få det senaste om trender, teknik och digitalt i din inbox.

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

cf-close-icon cf-add-round-icon cf-remove-round-icon cf-star-icon cf-check-icon

Chatta med Telia

För att vi ska kunna hjälpa dig snabbare ber vi dig fylla i några uppgifter. Telia kommer att spara chattkonversationen i 60 dagar.

Vill du spara din historik?

För att få historiken skickad till dig fyll i din mejladress.
cgc-chat-icon cgc-minimize-icon cgc-close-icon cgc-check-icon
arrow-downt arrow-downt close information navigation-arrow-down navigation-arrow-right panic playbutton