Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Fortsätter du använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Läs mer
navigation-profile navigation-search navigation-menu navigation-services navigation-mail navigation-mail navigation-laddarefill navigation-forum navigation-close navigation-plus navigation-minus navigation-chevron-right navigation-newspaper heart telia-logo-reverted global-level-alert-warning global-level-alert-information icon_twitter_footer

Driftsäkert nätverk i Team Sportias 115 butiker

Publicerad: 2012-12-20 10:10 | Taggar: Kontor på flera ställen

Inte ett enda avbrott under fyra år. Så ser statistiken ut för huvudkontorets rikstäckande nätverk som omfattar Team Sportias alla butiker. Inte undra på att CIO Richard Westerlund är nöjd med sitt leverantörsval.

 

- Det är extremt viktigt att butiksnätverket är tillförlitligt och har rätt prestanda. Annars riskerar försäljningen att drabbas, säger Team Sportias CIO Richard Westerlund.

Orsaken är att franchisingkedjan Team Sportia har en helt centraliserad plattform för it-stöd till butikerna. Affärssystem, kassasystem, data warehouse, kundklubb och en applikation för hantering av presentkort - allt körs i kedjans gemensamma serverhall. Även butikernas internettrafik går den vägen.

- Vi har kört i fyra hela år utan ett enda avbrott i serverhallens och huvudkontorets anslutningar. Självklart är vi nöjda med lösningen, berättar Richard Westerlund.

Avlastar den egna it-avdelningen

Även övervakningen och kundsupporten har levt upp till Team Sportias förväntningar. Vid eventuella driftstörningar får it-avdelningen omedelbart besked och de få gånger man själv kontaktat Telias helpdesk har samtalen besvarats blixtsnabbt.

- En annan stor fördel är att vi inte behöver ta något helhetsansvar för lösningen. Vi planerar att införa videokonferens för att effektivisera utbildning och kompetensutveckling bland butiksmedarbetarna. Därför beställde vi en uppgradering av nätet.
Telia skötte det mesta, inklusive routerbyte i varenda butik. Det räckte med en minimal arbetsinsats från vår it-avdelning, konstaterar Richard Westerlund.

 

Prenumerera på nyhetsbrevet

Få det senaste om trender, teknik och digitalt i din inbox.

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

cf-close-icon cf-add-round-icon cf-remove-round-icon cf-star-icon cf-check-icon

Chatta med Telia

För att vi ska kunna hjälpa dig snabbare ber vi dig fylla i några uppgifter. Telia kommer att spara chattkonversationen i 60 dagar.

Vill du spara din historik?

För att få historiken skickad till dig fyll i din mejladress.
Toggla chat
arrow-down arrow-up Telias Twitter Telias blogg Telias YouTube Telias Facebook Telias LinkedIn telia-logo close information navigation-arrow-down navigation-arrow-right panic playbutton