0

Support för företag

Här hittar du svar på vanliga frågor, hjälp med felsökning och samtliga guider för våra produkter och tjänster.

Kvinna och man på kontor med laptop

Beställning av e-faktura gör du direkt via företagets internetbank. I dagsläget går e-faktura endast att kombinera med mobila tjänster.

E-faktura ska inte förväxlas med betalsättet e-postfaktura.

Önskar du få dina fakturor via e-post har vi en guide för hur du ställer in det här.

Börja med att starta om din router. Ofta löser en simpel omstart de flesta problemen och det brukar inte ta längre än någon minut.

Om det fortfarande inte fungerar kan du prova att återställa routern. En återställning är enkel att göra och du gör det genom att hålla in reset-knappen i ungefär 30 sekunder.

En indikation på att återställningen lyckades är att lamporna snabbt blinkar till eller att de slocknar för en kort stund.

Vänta därefter 2-3 minuter medan utrustningen startar upp igen.

Vi hjälper dig med din kreditfaktura via detta formulär. Du kan använda kreditfakturan mot en annan obetald faktura eller få beloppet utbetalt. Beloppet utbetalas till ett bankgiro, plusgiro eller bankkonto tillhörande företaget krediten är utställd till.

Har du ytterligare funderingar om en utbetalning eller användning av kreditfakturan kan du 
kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.

För att byta ägare på ett abonnemang behöver du göra en överlåtelse till den nya användaren. En överlåtelse gör du enklast via vårt överlåtelseformulär.

Vi har inte möjlighet att överlåta ett mobilt företagsabonnemang med bindningstid till en privatperson. Abonnemanget behöver då först slutfaktureras innan en överlåtelse kan göras.

Din puk-kod hittar du på den stora plastbrickan som du bröt loss ditt simkort från. Om du inte har kvar den stora plastbrickan hittar du puk-koden på Mybusiness.

Det går även att få hjälp att ta fram puk-koden genom vår 
kundservice eller någon av våra butiker med hjälp av BankID eller legitimation.

Speciellt för iPhone

För att använda BankID med en låst iPhone behöver du starta om den och klicka på "Avbryt" när den ber om pinkod vid uppstart. Så länge telefonen är ansluten mot wifi kan du använda BankID som vanligt.

Speciellt för Android

På en Android-telefon finns inte möjligheten att klicka bort "pinkodsrutan". I detta fall behöver telefonen startas om utan simkort (och vara ansluten mot wifi).

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag, 08.00–18.00.