Ta bort användare från Touchpoint Plus

Så här använder du MyBusiness för att ta bort en eller flera användare från Touchpoint Plus.

  1. Gå till MyBusiness och logga in.

    (Om du inte har tillgång till MyBusiness kan du kontakta din säljare på Telia så hjälper hen dig med detta.)

  2. Klicka på Beställ i huvudmenyn.

    På nästa sida (Produkter & Tjänster) klickar du på Unified Communication och Växel.

    Därefter väljer du Touchpoint Plus i listan.

     

  3. Nu får du möjlighet att välja typ av beställning. Välj alternativet Ta bort en eller flera användare.

     

  4. Välj organisation. Om du administrerar beställningar för flera olika bolag är det viktigt att du väljer just det bolag som beställningen berör.

     

  5. Klicka på Nästa steg: Välj användare. Fyll i information om den eller de användare som ska tas bort.

    Om du samtidigt vill avsluta dessa användares mobilabonnemang sätter du en bock i rutan Vill du även annullera användarens mobilabonnemang.

     

  6. Klicka på Nästa steg: Beställare.Ange uppgifter för ansvarig beställare eller kontaktperson.

     

  7. Klicka på Nästa steg: Färdigställ och skicka beställningen.

    Kontrollera uppgifterna. Om något är fel kan du klicka Tillbaka för att göra ändringar.

    Du har även möjlighet att Spara beställningen för att fortsätta vid ett senare tillfälle.

    När du är nöjd klickar du på Skicka beställning.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}