Spärra simkort och mobil

Om din mobil har blivit stulen kan du spärra simkortet och mobiltelefon.

Spärra simkortet på MyBusiness

  1. Logga in på MyBusiness och klicka på Hantera.
  2. Välj det abonnemang som du vill spärra från listan eller genom att söka fram abonnemanget. 
  3. Under Inställningar väljer du Simkort.
  4. Bekräfta genom att klicka på Spärra.

Om du inte hittar valet Simkort när du är inne på ditt abonnemang kan du behöva klicka på länken, "Här hittar du den gamla hanterasidan". Därefter följer du anvisningarna från steg 3.

Inget inlogg till MyBusiness?

Saknar du ett inlogg till MyBusiness kan vår kundtjänst hjälpa dig med att spärra simkortet.

Stöldspärra mobilen

Gör först en polisanmälan och kontakta sedan vår kundtjänst.  Du behöver ha ditt diarienummer och den förlorade mobilens IMEI-nummer till hands.

Behöver du nytt simkort?

Du går genom samma steg som för att spärra ditt simkort. Logga in på MyBusiness och när du kommer till Administrera simkort väljer du istället Beställ SIM-kort. Bekräfta därefter ditt val genom att klicka på Beställ.

Simkortet skickas till din företagsadress inom fem arbetsdagar.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT