Problem med att surfa i mobilen

Här hittar du en steg-för-steg-guide om du inte kan surfa med din mobil.

  1. Starta om mobilen

    En omstart löser ofta de flesta problem med mobilen.
    Obs! Glöm inte att du måste ha pinkoden till hands när du startar om mobilen. Har du glömt den kan du hitta den här.

  2. Kontrollera inställningarna för surf

    I den här guiden kan du se hur du gör för att ställa in din mobil för att kunna surfa.

  3. Kontrollera din surfmängd

    Du kan sms:a "surfmängd" till nummer 4466 för att kontrollera surfmängden på ditt abonnemang.

    Har din surf tagit slut måste du fylla på mer eller surfa via wifi för att det ska fungera.

  4. Kolla täckningen

    Om du befinner dig i ett område med dålig eller ingen täckning kan mobilen inte hitta ett nätverk och du kan inte surfa. På vår täckningskarta kan du se täckningen där just du är.

  5. Kontrollera att mobildata/wifi är aktiverat

    Om du inte är uppkopplad till wifi måste mobildata eller wifi vara aktiverat för att du ska kunna surfa.

  6. Felsök din mobil

    Du kan också testa vår automatiska felsökning.

SÖK SUPPORT