Logga in på Surf manager

  1. Gå till Telia WANOverView. Klicka på pilen för att logga in.

  2. Ett nytt fönster visas. Ange här ditt användarnamn och klicka på Ok.

  3. Ange ditt engångslösenord som du skapar med hjälp av dosan som du har fått från Telia. Klicka på Ok.

  4. Klicka på WOV-Säkerhet.

  5. Klicka på Managed Security i menyn och därefter på Tjänstehantering.  Du kommer automatiskt logga in på portalen Surf Manager.

  6. Beroende på vilka säkerhetstjänster du har så kan du gå vidare och administrera Firewall Gen. 1, Firewall Gen. 2, Clean Surf eller Secure Remote User. Klicka på Firewall Gen. 2.

  7. Dina brandväggar visas i en lista där du kan hantera dem.

  8. Se mer detaljer

    För att se lite mer detaljer om brandväggen och även åtkomst till möjlighet till att hantera Ändringsbegäran klicka på produkt-ID i kolumnen Brandvägg. Här finns mer detaljer om den aktuella brandväggen och du kan också nå pågående och införda ändringar. I den undre tabellen listas pågående och införda ändringar av olika slag. Den kanske vanligaste ändringen handlar om ändringar av brandväggsregler. Se separat guide för hantering av ändringsbegäran.

    • Capacity: Beställd kapacitet (Mbit/s) i Telia Firewall Base. Visas inte om du har Telia Firewall premium.
    • SLA: Beställd SLA-nivå. (Service Level Agreement)
    • Tillvalstjänster: Här visas tillvalstjänster i Telia Firewall. Aktiverad innebär att funktionen är beställd och aktiverad.


     

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT