Felsök Telia Betal
-
Ta bort delningsdosan från telejacket. Anslut telefonen direkt i telejacket och kontrollera om du har kopplingston.
-
Kontrollera att det telejack du använder är det första telejacket.
-
Kontrollera att alla enheters datakablar är korrekt anslutna enligt Telia Betal installationshandboken.
-
Kontrollera att de enheter som kräver separat strömförsörjning har korrekt anslutna strömkablar och nätadaptrar och att eventuella strömbrytare är tillslagna.
-
Kontrollera att datum för installationen har passerats. Denna uppgift hittar du på den beställningsbekräftelse för Telia Betal som vi skickat till dig.
-
Ring din terminalleverantör för att få bekräftat att terminalen är konfigurerad för Telia Betal.
-
Om felet kvarstår, ta fram beställningsbekräftelsen för Telia Betal och leta reda på ditt Anläggningsnummer. Ring sen Telias supportcenter på 0771-504511.