Felsök Telia Betal

  1. Ta bort delningsdosan från telejacket. Anslut telefonen direkt i telejacket och kontrollera om du har kopplingston.

  2. Kontrollera att det telejack du använder är det första telejacket.

  3. Kontrollera att alla enheters datakablar är korrekt anslutna enligt Telia Betal installationshandboken.

  4. Kontrollera att de enheter som kräver separat strömförsörjning har korrekt anslutna strömkablar och nätadaptrar och att eventuella strömbrytare är tillslagna.

  5. Kontrollera att datum för installationen har passerats. Denna uppgift hittar du på den beställningsbekräftelse för Telia Betal som vi skickat till dig.

  6. Ring din terminalleverantör för att få bekräftat att terminalen är konfigurerad för Telia Betal.

  7. Om felet kvarstår, ta fram beställningsbekräftelsen för Telia Betal och leta reda på ditt Anläggningsnummer. Ring sen Telias supportcenter på 0771-504511.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT