Felsök trådlös router via telejacket

Om du varken kan ringa eller ta emot samtal via bredbandstelefonin finns det några saker du själv kan se över för att rätta till felet. Följ stegen i guiden nedan.

  1. Kontrollera att du har kopplat in tjänsten på det första telejacket.

  2. Aktivera din tjänst

    Har leveransdatumet för bredbandstelefoni infallit? Om inte - invänta leveransdatum.

  3. Starta om din router

    Starta om din router genom att dra ut strömsladden. Vänta fem sekunder innan du stoppar tillbaka sladden igen. Testa igen när lamporna märkta Power, Wireless, Broadband och Internet lyser gröna.

  4. Testa med en annan tonvalstelefon direkt i Phone 1 eller 2 i din router

    Om du har en annan sladd kopplad till Phone 1 så kan du testa att dra ur den och koppla in en tonvalstelefon istället.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT