Felsök SIP-anslutning

Det kan finnas flera orsaker till att det uppstår störningar i en SIP-anslutning, till exempel i bredbandet, växeln eller själva anslutningen. Om du kan ringa in felet till något av dessa områden kan vi snabbare åtgärda ditt fel. Annars kan du kontakta din säljare/återförsäljare för analys.

  1. Fungerar bredbandet? Se driftinfomation.

    Ja – Gå vidare till steg 2.

    Nej – felsök ditt bredband.

  2. Logga in på Mina Sidor på Arbetet och kontrollera inställningarna för din SIP-anslutning. Stämmer inställningarna?

    Ja – om inställningarna stämmer men tjänsten fortfarande inte fungerar kan det vara fel på SIP-anslutningen eller växeln (se steg 3). Kontakta din säljare/återförsäljare för vidare support.

    Nej - Om inställningarna inte stämmer, ändra inställningarna och testa därefter.

  3. Misstänker du att det är fel på växeln?

    Om du tror att felet ligger på växeln så bör du kontakta din återförsäljare för support.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT