Konfigurera e-post Windows 8

Så här gör du för att lägga till nytt e-postkonto i Windows 8.

  1. Öppna E-post från startskärmen.

  2. Om du möts av följande bild behöver du logga in med ett giltigt Microsoft-konto innan du kan konfigurera ett e-postkonto. Detta går inte att komma runt.
    Du kan skapa ett konto genom att klicka på Skaffa ett Microsoft-konto.

  3. Inne i e-postprogrammet kan du föra din muspekare till det övre eller nedre högra hörnet av skärmen för att få fram följande meny.
    Där väljer du sedan Inställningar. Klicka därefter på Konton, följt av Lägg till ett konto.
    Välj därefter alternativet Annat konto för att komma vidare.

  4. Klicka nu på Visa fler detaljer för att få se följande vy. Fyll i dina uppgifter enligt bilden.

    E-postadress: Skriv din e-postadress.
    Användarnamn: Skriv din e-postadress.
    Lösenord: Här skall du skriva lösenordet som står på din värdehandling.
    Server för inkommande e-post (IMAP): Här skriver du mailin.telia.com.
    Server för utgående e-post (SMTP): Här skriver du mailout.telia.com

    För inkommande e-post, fyll i port 110 för POP3 och 143 för IMAP. Fyll i port 465 för utgående. Kontrollera att alla bockrutor är ifyllda.
    Klicka därefter på Anslut. Då läggs ditt konto till i e-postprogrammet.

  5. Som standard visar e-postprogrammet endast de senaste två veckornas e-post.
    Vill du visa äldre brev än det kan du föra muspekaren till övre eller nedre högra hörnet av skärmen för att komma åt menyn och välja Inställningar, därefter Konton. Klicka sedan på ditt konto och ändra valet Ladda ned e-post från till ett värde som passar dig.

    Värt att veta är att Ditt namn är det namn som kommer att stå som avsändare när du skickar ett brev.

  6. Bra att veta

    Om du har problem med ditt e-postprogram eller andra tekniska inställningar som inte är kopplade till Telias tjänster kan du få hjälp av en Personlig Tekniker.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT