Byte av simkort

Behöver du byta ett simkort för ett abonnemang kan du göra det enklast via MyBusiness.

Via MyBusiness

  1. Logga in på MyBusiness .
  2. Gå in på fliken Hantera.
  3. Välj det aktuella mobilabonnemnaget du önskar göra ett simkortsbyte på genom att välja det från listan eller söka fram det.
  4. Välj Simkort.
  5. Välj Nytt simkort eller e-sim.
  6. Här kan du nu välja mellan tre alternativ:
    • Nytt simkort, i detta fallet kommer då simkortet att skickas till användaradressen för abonnemanget. 
    • Använd befintligt simkort
    • E-sim

Om du inte hittar valet Simkort när du är inne på ditt abonnemang kan du behöva klicka på länken, "Här hittar du den gamla hanterasidan". Därefter följer du anvisningarna från steg 4.

Inget inlogg till MyBusiness

Saknar du ett inlogg till MyBusiness kan du få hjälp med att få ett nytt simkort skickat till dig via vår kundservice. Du kan även besöka en av våra Telia-butiker eller någon av våra återförsäljare där du kan få ett nytt simkort direkt i handen. Här hittar du våra butiker.

MyBusiness och kundservice

Här kan du skapa ett konto till MyBusiness.
Klicka på Registrera. Välj Mitt Företag och fyll i formuläret på sidan. Det är endast firmatecknare som kan registrera ett nytt konto.

Saknar du ett inlogg till MyBusiness kan vår kundservice hjälpa dig med ditt ärende.

SÖK SUPPORT