Beställ ändringar på befintliga Touchpoint Plus-användare

Så här använder du MyBusiness för att beställa ändringar på befintliga Touchpoint Plus-användare.

Du kan ändra användarens namn, du kan ändra användarpaket på användaren, och du kan ändra telefonnummer för användaren.

  1. Gå till MyBusiness och logga in.

    (Om du inte har tillgång till MyBusiness kan du kontakta din säljare på Telia så hjälper hen dig med detta.)

  2. Klicka på Beställ i huvudmenyn.

    På nästa sida (Produkter & Tjänster) klickar du på Unified Communication och Växel.

    Därefter väljer du Touchpoint Plus i listan.

     

  3. Nu får du möjlighet att välja typ av beställning. Välj alternativet Förändra befintlig användare.

     

  4. Välj organisation. Om du administrerar beställningar för flera olika bolag är det viktigt att du väljer just det bolag som beställningen berör.

     

  5. Klicka på Nästa steg: Ange användardata. Ange vilken användare som förändringen berör.

    Ange sedan vilka ändringar du vill göra. Du kan ändra:

    • användarens namn
    • användarpaket
    • telefonnummer

     

  6. Klicka på Nästa steg: Beställare.Ange kontaktuppgifter för ansvarig beställare eller kontaktperson.

     

  7. Klicka på Nästa steg: Färdigställ och skicka beställningen.

    Kontrollera uppgifterna. Om något är fel kan du klicka Tillbaka för att göra ändringar.

    Du har även möjlighet att Spara beställningen för att fortsätta vid ett senare tillfälle.

    När du är nöjd klickar du på Skicka beställning.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}