Åtgärda dålig ljudkvalitet

Följ stegen i vår felsökningsguide för att lokalisera vad det kan vara som stör ljudkvaliteten i din telefon.

  1. Bredband via telejacket

    Prova att stänga av routern. Fungerar det då beror felet på läckande bredbandssignaler.

  2. Kontrollera att routern är inkopplad på första telejacket och att jacket är seriekopplat.

  3. Kontrollera att routern kopplats in med originalkabeln och att det inte finns någon förlängningssladd inkopplad mellan telejack och router.

  4. Prova att bara ha en telefon inkopplad på första telejacket

    En del utrustning såsom larm, trådlösa telefoner, förlängningssladdar etc. kan orsaka störningar. Koppla därför bort all sådan utrustning och ha endast en telefon (ej trådlös) inkopplad på förstajacket. Fungerar det då, koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakade störningen.

  5. Prova med en annan telefon

    Fungerar det då, vänd dig till telefonåterförsäljaren för support eller eventuell garanti.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT