Åtgärda dålig ljudkvalitet
Följ stegen i vår felsökningsguide för att lokalisera vad det kan vara som stör ljudkvaliteten i din telefon.
- Bredband via telejacket
Prova att stänga av routern. Fungerar det då beror felet på läckande bredbandssignaler.
-
Kontrollera att routern är inkopplad på första telejacket och att jacket är seriekopplat.
-
Kontrollera att routern kopplats in med originalkabeln och att det inte finns någon förlängningssladd inkopplad mellan telejack och router.
- Prova att bara ha en telefon inkopplad på första telejacket
En del utrustning såsom larm, trådlösa telefoner, förlängningssladdar etc. kan orsaka störningar. Koppla därför bort all sådan utrustning och ha endast en telefon (ej trådlös) inkopplad på förstajacket. Fungerar det då, koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakade störningen.
- Prova med en annan telefon
Fungerar det då, vänd dig till telefonåterförsäljaren för support eller eventuell garanti.