Aktivitet och hänvisning av dina samtal i Touchpoint Plus-app för iPhone

   

Välj aktivitet och ange regler för samtalshantering

Gå in i vyn Jag och klicka på Aktivitet, i den meny som öppnas finns ett antal olika alternativ.

Klicka på Aktuell aktivitet, aktivitetsmenyn öppnas. Välj aktivitet eller klicka på de tre små prickarna för att ange sluttid och regler för samtalshantering.

Du kan nu välja om:

  • du ska vara tillgänglig eller ej
  • hur länge din aktivitet ska gälla
  • om du vill använda de regler som finns för hur inkommande samtal ska hanteras
  • om du vill ange specifika regler för den aktiviteten

För att ange specifika regler för vald aktivitet, klicka på Ange annan omstyrning. Du får då möjlighet att skriva in ett telefonnummer dit dina samtal ska styras så länge din aktivitet är aktiv. Nästa gång du väljer samma aktivitet måste du ange ny omstyrning om du så önskar. Vill du att samtal alltid ska styras till samma ställe för den aktiviteten kan du lägga upp en permanent omstyrning i menyn Aktivitetsomstyrning.

 

Du återgår automatiskt till standardstatus när den sluttid du har angett för din aktivitet uppnås.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT